Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
13-01-2009 kl. 16:09
oplevelsen kan jeg genkende fra flere af mine biler gennem tiden, der er kun en ting at gøre, kør en god tur på motorvejen i en periode uden den store trafik og brems over en længere strækning, så bliver de forreste rene.
kan ikke anbefale at bruge den eletriske håndbremse efter samme princip, men du må bremse så hårdt at de bagerste også kommer i funktion.
tidligere trækkede man håndbremsen lidt, så de sled på skiverne.
Profil slettet
14-01-2009 kl. 21:29
jeg har en bil ligesom din den er fra 06 men har kun gået 47.000 - jeg har samme problem omkring at de skurrer enddog meget voldsomt når bilen har holdt stille om natten eller i løbet af arbejdsdagen. (det lyder som om de er slidt totalt op) men selvom den elektiske håndbremse er smart, så kan man jo ikke rigtig bruge den til slide bremser da man ikke kan "trække" den lidt.
Men jeg har altså ikke problemet om sommeren og min mekaniker siger at bremserne er 100% iorden. Den eneste løsning er at bremse over en strækning en gang imellem. Men jeg kan trøste dig med at problemet som sagt ikke er der om sommeren og desuden bliver problemet mindre efterhånden som bremserne slides til.
mvh Rasmus
Profil slettet
Almin M
bruger siden
03-08-2006
17-02-2010 kl. 22:06
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-02-2010 kl. 16:53
Prøvede de aldrig at skifte klodser og skiver ud i sin tid?
Det virker da bare temmeligt amatøragtigt hvis de ikke har prøvet det.
Man vil da gøre det samme i alle mulige andre sammenhænge.
Nogen gange er der jo bare produktionsfejl på nogle dele. Og det du oplever lyder godt nok underligt.