Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
03-12-2008 kl. 19:20
- Køb en lille men sikker bil istedet - prioriter pengene dertil.
- Hold op med at køre bil - du kan også blive dræbt i en ny!
- Flyt til tyskland og tag et job i Flensburg og køb din bil dernede
- Skid på det hele og kør i en udenlandsk bil i DK, og tag slaget når det kommer...
Din tanke kan jeg sagtens følge, det er der ingen tvivl om. Men du risikerer jo også økonomisk "udslettelse" hvis du bliver stoppet i en bil der ikke er betalt afgift på.
Sidst rettet: 7/12-08 (af administrator)
Thomas Olsen
bruger siden
07-08-2003
03-12-2008 kl. 20:29
Jeg tør slet ikke tænke på hvilken økonomisk situation du ville sidde i, hvis det var dig der var skyld i ulykken og modparten mistede sin førlighed eller livet... det er mange millioner der skal op af bukselommen.
Det er jo ikke sikkert at modparten brugte sin sele.
Som far til en pige på 1½ kan jeg kun følge dig i din bekymret tankegang, vedr. beskyttelsen i trafikken :-)
Det er en chance - det er dit valg.
Risikoen for både at smadre økonomi, bil og familie er i mine øjne for stor.
Held og lykke med at finde drømmebilen.
H P
bruger siden
06-01-2004
03-12-2008 kl. 20:32
"Snyd i skat eller Dø" Mener du det alvorligt ?????
Jeg vælger at se dit indlæg lidt humoristisk, så hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud.
Jeg foreslår følgende:
1. Træn dig hund til at blive en ondskabsfuld satan
2. Skaf nogle køller og håndvåben.
3. Bryd ind i hærens overskudslager og stjæl en Leopard Tank.
Nu er du ret sikker på ikke at blive slået ihjel i trafikken, med mindre at du møder en tilsvarende idiot på vejen, og du har slet ikke snydt i skat.
der er selvfølgelig et par problemer med min plan, men den ene tåbelige idé er vel lige så god som den anden.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
03-12-2008 kl. 22:09
Mikael, livet er fuld af risici. Hvis du alvorligt mener at alle livets farer er noget man kan betale sig fra, så har du meget at lære.
Hvis du ikke har råd til at købe den bil så må du leve med den sikkerhed som du har råd til.
Sværere er det ikke.
Sidst rettet: 3/12-08
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
04-12-2008 kl. 00:32
Men! Mikael skriver at han konkret overvejer at købe en bil uden afgift og køre rundt i den. Jeg har svært ved at se hvordan jeg skal kunne læse denne sætning "indenad" som du kalder det. I den situation er mit fokus at fortælle manden at jeg ikke synes det er en god idé så han forhåbentligt til gavn for ham selv, hans familie (og dig og mig) får slået tanken ud af hovedet. Først derefter synes jeg vi skal tage de eksistentielle overvejelser...Sidst rettet: 4/12-08
Sidst rettet: 4/12-08
H P
bruger siden
06-01-2004
04-12-2008 kl. 09:21
Den der ensidige "jeg VIL have billige biler" debat er da lidt grinagtig.
Tænker folk mon på hvor pengene skal komme fra?
Jeg vil først have resprkt for de mennesker hvis de samtidig med deres BILLIGE BILER, BILLIGE BILER, kom med nogle konstruktive forslag om hvor de milliarder skal hentes ind igen.
Er det folkeskolen? pensionisterne måske? eller vores sygehuse?
Eller Mikael, syntes du at dagplejepriserne skal sættes op så du kan få et stort nyt lokum af en bil?
"Vi billister betaler rigeligt" er et, syntes jeg, dårligt argument prøv at tænke på hvad anlæg af veje koster og alle de mennesker der bliver slået ihjel og kvæster hvert år, hvad koster det?
Og så har vi slet ikke snakket forurening endnu :-)
Jeg ved godt at bilen ikke kan undværes (heller ikke for mig) men prøv nu lige at se på det store samfundsbillede en gang.
Danmarks måde at gøre tingene på er ikke perfekt, men det er da ikk så ringe endda (for nu af bruge et godt jydsk udtryk)
Mikael kør du bare lidt forsigtigt i din gamle spand, og så nyd de andre goder som Danmark kan byde på.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
04-12-2008 kl. 09:37
De fleste ville ikke have pengene til nye biler hvis det ikke var for friværdier - dette kunne udlignes ved et sådant tiltag - og uligheden ville udjævnes!
Sidst rettet: 4/12-08
H P
bruger siden
06-01-2004
04-12-2008 kl. 10:54
Beskatning af værdistigninger? Det tog ER vist kørt :-)
Hvis det skal føres ud i livet, så skal der vel også være et FRADRAG for værdiforringelse ?
Det forslag vil ihvertfald ikke give penge i statskassen de første mange år tværtimod :-)
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
04-12-2008 kl. 20:38
1. Forskellig afgift på en bil afhængig af om den har bagsæder eller ej
2. 5.040 i misundelsesafgift for gule plader til privat brug, uanset om bilen koster 1 mio eller 25.000 kr.
3. Minimumsbeskatningsgrundlag for privat brug af firmabil på 160.000 kr - uanset hvad bilen reelt er værd, dvs en bil til 25.000 skal også beskattes med 160.000.
Hver gang vi sætter disse grænser op, spekulerer vi i at undgå dem. Vi trænger til en oprydning hvor regelværket simplificeres. Ikke at familier med +2 børn også skal have en særregel.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
04-12-2008 kl. 21:06
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
07-12-2008 kl. 11:00
Næ flyt du ud af landet, og grin af os aber der er tvunget til at blive boende her :-)
I praksis er det faktisk heller ikke muligt, men han kunne jo bo i tyskland og blive grænsegænger - så slår han 2 fluer med et smæk.