Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Bjørn Porsgaard
bruger siden
16-10-2008
24-11-2008 kl. 15:08
Ja det problem er der mange der kender til. Det er grundlæggende en softwarefejl, og kan rettes ved en omprogrammering af styreboksen (som feks. ved en chiptuning) Når fejlen ikke er der ved en ny bil, er det fordi bilen som ny tørner motoren hurtigere (nyt batteri starter osv) Når så bilen ikke tørner hurtigt nok opnår den ikke den hastighed der er nødvendig for at ecuen indsprøjter brændstof. Prøv næste gang den ikke vil starte, ar afmontere ledningen på din temp. føler. Starter den med det samme, er det den her beskrevne fejl(ecuen tror at motoren er kold, og indsprøjter mere brændstof) Man kan også indbygge et relæ der midlertidigt afbryder temp. føleren ved start. Dette løser også problemet.
Ring evt til Rittersport på 21213417 han kan fortælle dig mere om problemet og kan omprogrammere den for dig.
Vh Bjørn
Ring evt til Rittersport på 21213417 han kan fortælle dig mere om problemet og kan omprogrammere den for dig.
Vh Bjørn
Per Hovdreng Lise
bruger siden
06-04-2007
06-11-2009 kl. 07:25
Hej
Jeg havde samme problem med min 1,9 tdi, og endte med at skifte starteren. Problemet er at starteren stjæler for mange ampære,(selv om det lyder som om den roterer hurtigt nok ) og bilens elektronik giver derfor besked om ikke at starte. Et værksted kan måle hvor mange ampære den bruger i startøjeblikket, så tjek det inden du bruger penge på gløderør eller andet . Jeg fik hjælp af skoda i Nykøbing F.
Jeg havde samme problem med min 1,9 tdi, og endte med at skifte starteren. Problemet er at starteren stjæler for mange ampære,(selv om det lyder som om den roterer hurtigt nok ) og bilens elektronik giver derfor besked om ikke at starte. Et værksted kan måle hvor mange ampære den bruger i startøjeblikket, så tjek det inden du bruger penge på gløderør eller andet . Jeg fik hjælp af skoda i Nykøbing F.