Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007
24-11-2008 kl. 00:30
griner lidt af NN s udsagn..... ret sjovt, men nok om det.
Tror man skal passe meget på med de taxaère, mange forskellige personer køre dem, lige fra mig som køre råddent, til min morfar der ikke kan skifte gear og finde et koblingspunkt.
Min idé er vel lidt som at købe et sminket lig. I dette tilfælde er det ikke det ydre, som en typisk brian, mujaffa bil. men motor og alle dele der kommer slidtage på!
Men hvis du nu har "meget" forstand på biler, hvilket jeg ikke har og kan dårlig nok skifte olie *HEHE* viille jeg aldrig begive mig ud i et sådanne køb!
(HVEM KØBER EGENTLIG ALLE DE TAXAÈR???? Sender vi dem til Afrika?)
Tror man skal passe meget på med de taxaère, mange forskellige personer køre dem, lige fra mig som køre råddent, til min morfar der ikke kan skifte gear og finde et koblingspunkt.
Min idé er vel lidt som at købe et sminket lig. I dette tilfælde er det ikke det ydre, som en typisk brian, mujaffa bil. men motor og alle dele der kommer slidtage på!
Men hvis du nu har "meget" forstand på biler, hvilket jeg ikke har og kan dårlig nok skifte olie *HEHE* viille jeg aldrig begive mig ud i et sådanne køb!
(HVEM KØBER EGENTLIG ALLE DE TAXAÈR???? Sender vi dem til Afrika?)
Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007
24-11-2008 kl. 11:51
Ud over at de kan være blevet kørt som svin så skulle der vel ikke være noget i vejen med en frikørt taxa. Du sørger jo bare for at du får en der kender noget/meget til biler med ud og går den igennem, hvis du ikke kan finde en sådan må du punge ud til en fdm test, for de 1500 kr kan tjene sig hjem mange gange i værkstedsbesøg.
En diesel bil har faktisk ikke godt af at blive tændt og slukket hele tiden så det faktum at den står længe i tomgang betyder bare at den ikke har mange koldstarter hvilket er en god ting.
En diesel bil har faktisk ikke godt af at blive tændt og slukket hele tiden så det faktum at den står længe i tomgang betyder bare at den ikke har mange koldstarter hvilket er en god ting.
Profil slettet
17-12-2008 kl. 11:30
Frikørte Taxi'er er da ingen dårlig idé.
Gå efter en Taxi der har kørt "på landet" istedet for en Københavnervogn.
Københavner vognen har foretaget langt flere hårde accelerationer og nedbremsninger. Der han med stor sansynlighed været MANGE chauførrer på denne vogn igennem tiden som ikke alle kører lige pænt. Ridser og skrammer kommer også lettere i den tætte trafik.
"Land-taxi'en" har kørt lange stræk, og der har garanteret ikke været så mange chauførrer om fadet. Jeg vil sige det sådan at hvis du kan finde en vogn der er kørt af en ældre chauffør de ikke har haft så travlt så er du rimeligt sikker!
Jeg vil til hver en tid sige: At hvis du vælger din "nye" bil med lidt omhu, og henblik på hvor den har kørt og for hvem, så er en frikørt taxi en rigtig god genvej til at få en luksus bil, som i flere tilfælde hedder 1 million + i nypris.
Taxi'erne sælges som oftes klargjort. dvs. at taximeter, reklamefilm og antenner er afmonteret inden du køber den. Du har ret i at plus siden klar er udstyret osv. Men du behøver altså ikke være så bekymret for motor og gearkasse. Jeg tror du skal lede mange dage efter en Frikørt Mercedes hvor motor eller gearkasse er på kanten til at stå af. En Mercedes motor/gearkasse klarer sig trods alt bedre en hvad du finder i Peugeot, Toyota, og de andre gængse mærker. Allerede fra tegnestuen bliver bilen også tiltænkt i sin rolle som politibil/ambulancekøretøj/Taxi.
Dine mulige mer-udgifter bliver sandsyneligt vis:
Ny startermotor - Den har været brugt et par gange;)
Ny sædebund - Den er der blevet siddet i nogle timer
Nye gummibøsninger i ophæng (motor, gearkasse) det koste ikke alverden.
Kig efter: Volkswagen, BMW og Mercedes, Volvo - ikke Opel.
Held og lykke med det
Gå efter en Taxi der har kørt "på landet" istedet for en Københavnervogn.
Københavner vognen har foretaget langt flere hårde accelerationer og nedbremsninger. Der han med stor sansynlighed været MANGE chauførrer på denne vogn igennem tiden som ikke alle kører lige pænt. Ridser og skrammer kommer også lettere i den tætte trafik.
"Land-taxi'en" har kørt lange stræk, og der har garanteret ikke været så mange chauførrer om fadet. Jeg vil sige det sådan at hvis du kan finde en vogn der er kørt af en ældre chauffør de ikke har haft så travlt så er du rimeligt sikker!
Jeg vil til hver en tid sige: At hvis du vælger din "nye" bil med lidt omhu, og henblik på hvor den har kørt og for hvem, så er en frikørt taxi en rigtig god genvej til at få en luksus bil, som i flere tilfælde hedder 1 million + i nypris.
Taxi'erne sælges som oftes klargjort. dvs. at taximeter, reklamefilm og antenner er afmonteret inden du køber den. Du har ret i at plus siden klar er udstyret osv. Men du behøver altså ikke være så bekymret for motor og gearkasse. Jeg tror du skal lede mange dage efter en Frikørt Mercedes hvor motor eller gearkasse er på kanten til at stå af. En Mercedes motor/gearkasse klarer sig trods alt bedre en hvad du finder i Peugeot, Toyota, og de andre gængse mærker. Allerede fra tegnestuen bliver bilen også tiltænkt i sin rolle som politibil/ambulancekøretøj/Taxi.
Dine mulige mer-udgifter bliver sandsyneligt vis:
Ny startermotor - Den har været brugt et par gange;)
Ny sædebund - Den er der blevet siddet i nogle timer
Nye gummibøsninger i ophæng (motor, gearkasse) det koste ikke alverden.
Kig efter: Volkswagen, BMW og Mercedes, Volvo - ikke Opel.
Held og lykke med det