Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jan Aage Dela Hansen
bruger siden
06-01-2007
22-11-2008 kl. 21:28
Den bil er bare god. En for mig perfekt kombination af økonomi, familiebil, komfort og sport. Og så synes selv pigerne at den er lækker som GT.
Den nye Golf VI virker ikke mere lækker, end sidste årgang Golf V, (har pillet i det hele) men hvis jeg skulle købe i dag ville jeg stadig tage modellen med samme motor og DSG gearkasse, som jeg har nu.
Spring 1,6 over, den kan slet ikke måle sig med 1,4 122HK. Overvej eventuelt 1,4 160 HK, den har også kompressor udover turbo, men kører lige så langt på literen som 1,4 122 HK. Men der er rigeligt i 122 hk til danske veje.
De nye dieselmotorer (f.eks. 2,0 TDI 110 HK) er nu også interessante. Lækker motorgang. På tide at den gamle 1,9 blev pensioneret. Den begyndte i de første Golfer i begyndelsen af 1990'erne.
Jan Aage Dela Hansen
bruger siden
06-01-2007
23-11-2008 kl. 14:31
Mht. kvalitet i den nye Golf VI, så er selve kvaliteten på instrumentbordet ikke bedre, for det er nøjagtig det samme. Faktisk er jeg ikke sikker på at det er lavet ud af et stykke, som i den gamle udgave, da der er en deling et stykke nede på midterkonsollens sider. Måske er det noget af det, der ligger i besparelsen fra VW?
Selve plastikkvaliteten i midterkonsollen er også som før. Det kan "knase" lidt, hvis man trykker på det, uden det selvfølgelig gør det ved kørsel.
Selve instrumenterne i den nye er flotte. Der er måske også lidt mere lyddæmpning, for det er rigtigt at dielselmotorerne ikke høres i den nye version. Jeg kunne ikke høre forskel ved kørsel i forhold til min Golf V fra 2008.
Udstyrsmæssigt, er det jo bare at vælge. Jeg kan se at jeg skal i Highline før at jeg har samme udstyrsmængde, som jeg har valgt i min GT Sport.
Det hele er jo en smagssag. Det positive er at forbedringerne kommer stille og roligt, så jeg ville være glad for den nye Golf VI, men kan også være glad for at eje den gamle version.
Bortset fra måske BMW, så er Golf nok den eneste bilmodel, der udvikler så flot videre. Det er nok også årsagen til at Golf er den bedste til at holde prisen over længere tid.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
23-11-2008 kl. 20:44
Den skulle være rimeligt hurtig og er blevet rost op til flere gange. Den kører også ret langt på literen. Over 16 km lidt længere med DSG gear. Billig i grøn afgift er den også.
Der må være en grund til at man har droppet 2,0 FSI motor med 150 hk. De bruger nok for meget Benzin. Og når man kan få 1,8 tsi med 160 hk er den LANGT bedre.
Jan Aage Dela Hansen
bruger siden
06-01-2007
25-11-2008 kl. 01:10
Det er godt at man selv kan prøve, for de motorjounalister går jo ikke altid op i det samme som os mere almindelige, der skal køre rundt i den samme bil i årevis.