Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2008 kl. 21:26

Vedr. Fabia Combi Greenline.
Jeg har købt en " greenline " i august måned. Den har nu kørt 10.000 km. Computeren viser et gennemsnit på 22,5 km/literen. PÅ landevej med 85-90 km i timen kører den 25-27 km literen. Der er en del ture til Kbh. på gennemsnittet 22,5, der kører jeg 130- 140km i timen, hvor tilladt. Jeg har tillige skiftet de originale 14 tommers hjul ude med 15 tommers hjul, hvilket betyder at den går lidt mindre på literen end opgivet. Så ud fra mine erfaringer lyder det som om din " greenline " går lidt i underkanten af det forventede, men den skal jo også lige køres til. N.E.G.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Aage Dela Hansen

Jan Aage Dela Hansen
bruger siden
06-01-2007

22-11-2008 kl. 21:48

Prøv at tjekke hvad andre kører på literen på tyske www.spritmonitor.de
Jeg har lige lavet en søgning på Fabia Greenline på siden.
Over 59.634 km har 9 Fabia Greenline kørt gennemsnitligt 20,9 km/l. Det korteste er 18 km/l, det længste 24 km/l i snit.
Har selv haft en Fabia 1,4 TDI, der skulle køre 21,7 km/l. Ved landevejskørsel kunne den køre op til 25 km/l. Motorvej ved 130 km/t 16 km/l. Det almindelige snit med meget motorvejskørsel var omkring 17-18 km/l. Min erfaring er at holde bilen med fartpiloten på en hastighed, hvor bilen trækker rent i højeste gear. Det er sikkert lidt mere end 80 km/t i en Greenline, så kører den rigtig langt på literen. Jeg tror du kan komme ud med tal på omkring 27 km/l, lidt mindre om vinteren.
Men meget motorvej og by trækker ned.
PS. Min Fabia var først kørt til ved omkring 10.000 km

Bill-Bo Torp Eriksen

Bill-Bo Torp Eriksen
bruger siden
11-03-2007

28-01-2009 kl. 15:24

Husk på at nogle bilmærker bruger en 'tilkørselsolie' når bilen er ny. Denne motorolie er mere sej og resulterer i større brændstofforbrug - vent derfor til efter første motorolieskift med at fælle dom over brændstofforbruget.

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2009 kl. 17:48

Og når det igen bliver sommer, kan forbruget yderligere minimeres. Der er mange faktorer som skal passe sammen, ikke mindst strømforbrug, dæktryk, temperatur og vindmodstand.

Profil slettet

Profil slettet

29-05-2009 kl. 17:31

Jeg målte min Mazda 2 1.3 på en 2x64km tur med hele familien (2 vokse og 2 halvstore børn). Der var tale om lige dele landevejskørsel og motorvejskørsel i rimelig bakket terræn. Forbruget var 17 km/l, målt ved at fylde tanken op før og efter turen, og der er vel at mærke tale om en benzinbil der kun har gået lidt over 5000 km. Jeg skal så lige tilføje at jeg anstrengte mig for at køre økonomisk. Bilen er ganske vist opgivet til 18.5 km/l ved blandet kørsel, men er nok ikke helt tilkørt og 4 personer + bakket terræn gør heller ikke sagen bedre. I den sammenhæng er det lidt skuffende med Fabia Greenline

Sidst rettet: 29/5-09

Sidst rettet: 29/5-09