Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2008 kl. 08:00

Hehe - enig. Og den debat har vist også været her før, hvor der har været stor enighed om at man skal køre som du beskriver.

Så "synderne" skal nok findes uden for bilbasens forum :-)

God dag herfra

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tommy Skov

Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006

21-11-2008 kl. 11:31

Enig. Problemet er specielt stort fredag og søndag hvor alle de urutinerede weekendbilister er på vejene.

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2008 kl. 12:12

Lorem ipsum

Dette indlæg blev 07-08-2011 12:53 redigeret af dets forfatter.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

21-11-2008 kl. 13:11

Lad mig starte med at sige at jeg er enig i problemet. Men lad os starte med at skille dem ud som åbentlyst og uden grund kører i venstre vognbane og som ikke bruger bakspejlet. Disse skal selvfølgelig lære det.
MEN hvis vi så vender os mod alle andre...
Meget karakteristisk for de svar som er kommet så langt er at holdningen er at "jeg kører korrekt" og det er "de andre" som ikke kan holde til højre. Dette er jo den typiske "de andre er nogle idioter" holdning næsten uanset hvilken trafiksituation vi diskuterer. Men ok, så langt så godt.
Men hvis du som jeg kører jylland - kbh t/r i myldretiden vil du opleve at problemet IKKE er begrænset til "de andre". Vi kender vist alle det at ligge 50 biler i venstre bane mens der i højre kun er nogle få lastbiler med nogle hundrede meters afstand samt 5-10 personbiler. Alle venter vi på at idioten foran trækker ind så JEG kan komme forbi.
Alle sidder vi med oplevelsen af at JEG har ret til at komme forbi fordi JEG vil køre hurtigere end DIG. Men i sagens natur kan dette jo ikke være rigtigt!! Hvis det er argumentet så ligger der jo også nogle bagved DIG som vil køre hurtigere end DIG!!!
Så når du næste gang ligger i venstre bane sammen med de 49 andre biler og bander over ham foran som ikke trækker ind, så tænk over spørgsmålet: "hvorfor gør jeg det ikke selv?" Så vil du opdage hvorfor det er et problem.
Sidst rettet: 21/11-08

Sidst rettet: 21/11-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

21-11-2008 kl. 17:03

Start med at tage alle dem som ikke holder til højre, så fjerne vi dem der ikke blinker, demsom kører fo stærkt, for langsomt, for tæt på, for langt fra, overfor gult, for langsomt afsted fra grønt, dem som kører i grimme biler, dem som kører uden vinterdæk og dem som ikke ikek slukker tågelygterne og dem som er blinde, dem som er grimme, og dem som kører med højre arm fastmonteret på gerastangen mens de ligger i soveposition, dem som hører høj musik, dem som kører i firehjultrækkere, og dem som kører i FORD, dem som kører i biler der ikke har store motorer, dem som kører i biler med små motorer....gæt hvem der så er tilbage på vejen???

KUN MIG!