Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
11-11-2008 kl. 14:57
Men det er sikkert billigere at få det eftermonteret.
Profil slettet
11-11-2008 kl. 17:58
Hvad skal du give hos forhandleren?
Dansk Bilglas i Herlev skal fx have 250 kr pr. rude ex moms (hvis jeg husker rigtigt)
Vh Anders
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
12-11-2008 kl. 10:25
Medmindre, selvfølgelig, jeg mod forventning skulle købe mig en gulpladebil en dag.......
Profil slettet
12-11-2008 kl. 20:33
Tydeligvis har du ikke selv eget en bil med tonede ruder, for ellers ville du da ikke komme op med sådan en gang ævl.
Til Rasmus: vælg endelig mørktonede ruder, altså i rudeglasset og dermed ab fabrik. Det Brian-film som enhver kvaksalver tjenstvilligt montere bliver du kun træt af ! Forestil dig lige hvor smart du selv synes det er med bobler og afskaldninger i toningen !?
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
12-11-2008 kl. 20:55
Jeg har ejet adskillige biler med tonede ruder, men den ekstra mørktoning af bageste sideruder og bagrude ligner da varevognsudstyr.... Og jeg går ud fra, at det var den ekstra mørke toning der blev spurgt til?
Men forklar mig endelig, hvad det fede er, sådan rent funktionsmæssigt? Ud over at hindre ind- og gennemsyn, hvilket rent faktisk kan være generende som bagvedkørende :-) Jeg kan slet ikke komme op med en situation, hvor jeg ville have ønsket mig mørkere ruder....
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-11-2008 kl. 11:45
Og desuden kan tonede ruder sænke temperaturen i bilen betydeligt.
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
14-11-2008 kl. 19:43
Tyverisikring? Hvordan? Kan tyven ikke smadre en tonet rude? Eller skal man blot efterlade alt sit habengut synligt i bilen (altså synligt gennem de ikke tonede ruder)? Det tror jeg egentlig ikke man får meget bonus ud af, heller ikke hos forsikringen....
I de 15 år jeg har kørt med børn i bilen har vi vel ca. 30 gange (maks.) haft brug for at dæmpe lysindfaldet. Dette har vi klaret på udmærket - og midlertidig - vis med sugekopmonterede solgardiner. Indrømmet, det ser heller ikke godt ud, men til gengæld er man fri for øjenbæen de resterende tæt ved 100% af tiden. Lidt ligesom brugen af solbriller, som er udmærket i det omfang solen skinner, men ellers ikke gør noget godt for hverken udsyn eller udseende :-)
Uanset om de tonede ruder er lavet rigtigt eller hjemme i indkørslen med folie fra Thansen, synes jeg stadig man ender med en bil, der ligner en Toyota Hiace, især hvis man kører stationcar. Så nej, det ser IKKE flot ud, det ser derimod halvfærdigt ud, fordi man ikke må tone de forreste sideruder. Den forskellige rudefarve for og bag svarer i min verden til at farve skærmene blå, dørene grønne og taget sort :-)
At andre biltyper på vejene også spærrer for gennemsyn er vel nok det mindst brugbare argument for at det er i orden selv at gøre det - selvom alle de andre kører med 80 km/t igennem vores lille landsby, er det stadig ikke i orden at jeg også gør det. Og jo, jeg ved godt at toningen er lovlig, i modsætning til hastighedsoverskridelsen, det var blot for at illustrere argumentets ubrugelighed.....
Og så må det vist være på tide at ønske god weekend.