Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
04-11-2008 kl. 09:42
Du behøver jo ikke købe den bil, som er den samlede vinder af testen.
Du kan istedet vælge den bil, der klarer sig bedst i de discipliner, som er vigtige for dig.
At Mondeo blev ændret lidt, skyldtes ikke, at den ikke måtte være lydløs.
Problemet var, at da Ford meget effektivt havde elimineret alle lyde fra motor og hjul, så kunne bilisterne pludselig høre de små mekaniske lyde fra f.eks. gearkassen.
Dette er ikke en lyd, som bilisterne er vant til, så den blev man nødt til at overdøve, så de ikke skulle tro, at bilen var i stykker.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
04-11-2008 kl. 09:50
Og rigtige mænd er til syvende og sidste fløjtende ligeglade med biltest...:-)
H P
bruger siden
06-01-2004
04-11-2008 kl. 16:00
Jeg er meget enig med dig, hvad hjælper det at bilen er "Sporty" og har "god føling med vejbanen".
Hvis lortet ikke er til at holde ud og køre i ??.
Jeg vil fandenme ikke have føling med vejbanen, det job har jeg monteret dæk til at klare.
Hvis jeg ville have "føling" i mine røvballer, så kunne jeg jo montere 4 bjælker i stedet for støddæmpere og sætte "20" tommer fælge på UDEN dæk.
Motorjournalister har personlige meninger, det er DEM der kommer frem når man læser tests i div. blade.
jeg har kun smil til overs for dem som køber ny bil, og når man spørger dem hvorfor de valgte netop den bil svarer de: Jammen den vandt en test i MotorMagasinet.
Folk burde danne sig deres EGEN mening før de læser Motorblade. ( det gør de fleste forhåbentligt også)
Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007
04-11-2008 kl. 16:04
Hvis du læser dem i Vmax og Bilmagasinet, vil du sikkert opleve at der bliver fokuseret på sporty køreegenskaber og accelerationsevne. Prøv at læse FDM's Motor, eller evt bilsiderne i Jyllandsposten.
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
04-11-2008 kl. 17:36
Jeg er enig i det Jesper Markman skriver. Prøv at læse de biltest der er i FDMs medlemsblad Motor. De fokuserer absolut ikke kun på accelration, motorlyd og sporty look.
Profil slettet
05-11-2008 kl. 13:02
Profil slettet
05-11-2008 kl. 22:09
Desuden så fokuseres der også for meget på bilernes indretning og pladsforhold. Ting som enhver jo kan have sin egen mening om. Som motorjournalist må man kunne have lidt mere at tilføje om en bil end at der ikke er plads til en mand på 220 cm påbagsædet.
H P
bruger siden
06-01-2004
14-11-2008 kl. 14:04
Men heldigvis er det IKKE motorjournalisterne der bestemmer, jeg kan huske i 98 da Peugeot 206 kom frem, den blev HØVLET ned af stort set alle "de kloge". "kun gorillaer kan sidde godt på forsædet", "skuffende køreegenskaber" og så videre.
Heldigvis tog kunderne imod den med åbne arme og det er een af de bedst sælgende biler i danmark i mange år.
Morten H
bruger siden
03-04-2005
15-11-2008 kl. 00:45
Thomas, du efterlyser - som jeg forstår det - et leverpostejsfarvet bilblad, hvori motorjournalister tester kønsløse og intetsigende biler?
Jeg ved det, subjektivitet er individuelt og dermed er ovenstående naturligvis min tolkning af dine ord:-)
Jeg er helt med på, at du godt kunne tænke dig et blad/nogle tests, som tilgodeser og roser neutralt design, halvkedelige - men stabile - køreegenskaber og så videre...
Men come on - bilblade er for bilentusiaster, boligmagasiner er for indretningstosser, etc.!
Du ser jo heller ikke parcelhuset fra ligusterkvarteret i "Hammerslag", vel? Det er ikke gennemsnitshuset hvor "godt og solidt håndværk" fremhæves, det må derimod gerne være en ejendom med noget over sig og her fremhæves detaljerne også, lige som journalister gør med detaljerne i tests af biler.
Du går heller ikke på stadion for, at se 2 hold, som er rigtig dygtige til, at sparke bolden frem og tilbage til hinanden, vel? Det er meget muligt, at de er dygtige til det grundlæggende i spillet, men der skal sgu' være lidt mere "spræl" over spillet og kød på sagerne...præcis på samme måde, som når en journalist tester biler!
Kan du følge mig?
Til alle Jer, som "brokker" sig lidt over, at BilMagasinets (eller andres) journalister er "farvede"/subejtive - jamen, prøv I da, at skrive en 4 siders artikel om en hvilken som helst bil, uden at tilsætte ét eneste gran af egen mening/holdning...
MVH Morten
Henrik V.
bruger siden
14-04-2005
22-11-2008 kl. 20:04
I øvrigt har mange nyere biler ringere og ringere føling med underlaget pga slasket styretøj - ergo har man meget dårligere mulighed for at afstemme hastigheden efter underlagets friktion. Trist udvikling.
Hvis du er træt af bilmagasinet og andre testere, du mener er for fikseret på det sporty. Så hold dig evt. til FDM. De favoriserer ikke sporty biler, men gennemtester og skriver om det er en sporty bil eller en flydende gyngehest.
Til dem der kritiserer FDM for at fokusere på bl.a. ESP, partikelfilter og garanti. Testere bør altid kræve udvikling og fremskridt, så forbrugerne får mest muligt for pengene. Og selvfølgelig er miljø og sikkerhed vigtigt.
- ESP's sikkerhedsmæssige betydning er indiskutabel, selvom det er selvfølgelig ikke kan kompensere for en slatten undervogn.
- Dieselbiler - uden filter (kører desværre selv i en)- er en væsentlig kilde til forurening af vores alles luftveje. Det er simpelthen for oldnordisk i nye biler. Desuden giver det modstandere af privatbilisme flere kort på hånden. Til skade for alle bilister. (At de CO2-neutrale brændeovne også er en stor partikelforurener er en anden snak)
- Mht. Garanti: Med det biler koster i Danmark har vi brug for meget mere end den garanti man får på en brødrister..
Der kom jeg vidst lidt væk fra emnet ind imellem beklager :-)