Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
04-01-2006 kl. 10:05
Hej,
Jeg har en Patrol GR1 fra ´95. Den lange model. 2,8L TD. Når jeg kører solo kan jeg presse den op på 9 km/L men normalt ligger jeg omkring 8,5 km/L... Jeg har belgierheste, så når jeg har trailer på har jeg mellem 3000 og 3500 på krogen... Der går den omkring 5 km/L... Men det skal siges at det hurtigt ændre op til 1 km/L alt efter om man har låst fortøjet eller ej. Jeg har mit slået til næsten hele tiden, men låser det op hvis jeg ved at jeg skal køre langt på landevej eller motorvej...
Pydt
Danny Mikkelsen
bruger siden
26-09-2006
18-10-2007 kl. 17:34
Jeg ville helt klart vælge en King-cab 2.5 navara årgang 98-2000 har alt i udstyr, De holder i motoren, deres sværhed er rust, men hvis bare der er passet på dem fra starten, er det ik noget problem!! hvor i mod den nyere skyder et ben ud gemmen siden, et reb som koster 70000kr på værksted. og de gør det ALLE sammen på et tidspunkt, også selvom de har kørt under 100000km, det er bare hvornår de gør det!! ved så ik hvor holdbar den helt nye model er. men de helt gamle (D21) er også efterhånden rustet væk, og der er intet træk i dem...
Patrol er en lækker trækker, men 2.8´eren har desværre deres problemer med at holde, da topstykket er revner, og toppakningen går på cylinder 6. et reb til ca 30000kr på værksted... hvis men vil købe en patrol 2.8 så sørg for topstykket er skiftet for nylig.
Patrol 3.0, har desværre også deres problemer med at holde i motoren, men nogen af dem holder, hvor andre får skiftet motor, desværre over havldelen...
Galopper ville jeg holde mig langt fra, deres 2.5l motor laver ik andet end problemer når de runder 200000km, og så er den bare billig indvendig. en flot trækker, men alt for billig sat sammen desværre...
Alt det hvor langt de køre på literen kan jo være det samme hvis man alligevel skal offer det på rep af bilen...
Patrol er en lækker trækker, men 2.8´eren har desværre deres problemer med at holde, da topstykket er revner, og toppakningen går på cylinder 6. et reb til ca 30000kr på værksted... hvis men vil købe en patrol 2.8 så sørg for topstykket er skiftet for nylig.
Patrol 3.0, har desværre også deres problemer med at holde i motoren, men nogen af dem holder, hvor andre får skiftet motor, desværre over havldelen...
Galopper ville jeg holde mig langt fra, deres 2.5l motor laver ik andet end problemer når de runder 200000km, og så er den bare billig indvendig. en flot trækker, men alt for billig sat sammen desværre...
Alt det hvor langt de køre på literen kan jo være det samme hvis man alligevel skal offer det på rep af bilen...
Profil slettet
09-04-2008 kl. 06:59
Jeg er rigtig glad for min King Cab Navara årg 2003. Den går ca. 8,5 km/l med knap 2T på krogen. Den har et formidabelt bundtræk og er fantastisk i terræn. Jeg har også haft en Patrol, den sidste 6cyl der kom til Danmark. Jeg fik den chippet, men den når ikke Navara'en til sokkeholderen hvad angår bundtræk. Ved normal kørsel uden trailer går min 9,5-10 km/l og den får noget gas fra krydsset for det er sjovt med det træk den har. Jeg kan kun anbefale modellen på det varmeste. Hvad angår NCAP Kan du stort set skære alle 4x4 over en kam. Jeg ved hvem der vinder af en Picanto og en Navara ved et sammenstød med hinanden :-)