Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-10-2008 kl. 08:44

Slap nu lige lidt af. Ja Danske bilafgifter er høje, men den danske velfærd er noget som det meste af verden misunder os.
Man må tage det sure med det søde.

Generelt er danske familier ikke "belastet" mere end f.eks. Engelske.

Køb du bare din nabo´s bil og nyd den, der er sikkert mange andre ulemper ved at bo i England :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-10-2008 kl. 14:59

Du har en god indtægt, skriver du. Så har du det sikkert bedre i England end i Danmark.Men England er mere klassedelt end Danmark og det betyder at folk med jobs som rengøring og ufaglært arbejde tjener mindre end i DK. Folk med gode jobs tjener måske mere end de ville gøre i DK, men de skal knokle mere end de skal i DK. Jeg kender mange som har arbejdet i England og de har en helt anden opfattelse end dig
Prøv at tage ud i noget socialt boligbyggeri i England så er virkeligheden langt fra din virkelighed. Og kik så lige på det generelle lønniveau i England og DK, så er købekraften for en løn sikkert mindre i England end i DK

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

25-10-2008 kl. 21:34

Til gengæld lyder det ikke til at man kommer i specielt godt humør af at bo i England...:-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

27-10-2008 kl. 16:38

Hov,Hov

Husk nu på at regeringen så sent som sidste år satte aftiften ned på miljørigtige biler, og rene el-biler er stadig helt uden registeringsafgift.

Jeg tvivler iøvrigt på at Danskerne ville købe økonomiske miljøbiler hvis reg.afgiften forsvandt , ville du ??.

Forskellen mellem Norge og Danmark er at Normændene mærmest vader i oliemilliarder, så de behøver ikke penge i statskassen fra en reg. afgift.
Hvis den Danske reg. afgift skulle forsvinde, hvem skulle så betale ??.

Jeg er selv ejer af 2 biler, og jeg syntes faktisk ikke at vores afgiftsystem er helt tosset. ( jeg står måske helt alene med dette synspunkt :-)