Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
21-10-2008 kl. 21:16
Se hvad andre private sælger til og smid 10.000 - 20.000 af prisen så skal du nok få solgt den hurtigt og til en langt bedre pris.
H P
bruger siden
06-01-2004
21-10-2008 kl. 22:09
Jeg forstår dig godt, og så alligevel ikke.
Prisen på autkionen er et udtryk for at der lige nu ikke er købere til din bil.
Der sælges meget få biler i øjeblikket, og på kort tid er antallet af brugte biler til salg steget fra 60.000 til 75.000
Det betyder at brugtbilsforhandlerne "vader" i brugte biler som der ikke kan sælge, samtidig er renten ret betydeligt, dette er ikke uvæsentligt da en mellemstor bilforhandler nemt kan have et lager på flere millioner kroner.
Som Mads skriver så er det spillets regler, og når alt kommer til alt, så er din bil kun det værd som een eller anden vil give for den.
(ligesom på aktiemarkedet)
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
23-10-2008 kl. 07:39
Held og lykke
H P
bruger siden
06-01-2004
23-10-2008 kl. 10:02
På Autocom er der, for forhandlere, et link der hedder "dine bud" som gør det nemt for forhandlere at se hvor meget de biler de er intresseret i er røget op på.
Jeg tror at forklaringen på de vildt lave bud, er at mange forhandlere byder 500,- på de biler de vil købe for deres overbliks skyld.
Du nævner også at "Bilpriser" mener at din bil er 120.00 værd.
Du skal huske at Bilpriser er et computerpogram, som der sidder nogle IT-folk og pogramerer, De informationer der bruges er primært baseret på FORTIDEN, dvs. tidligere handelspriser for alle bilmærker.
Tidligere handelspriser er en god rettesnor for fremtidige priser, men det betyder IKKE at din bil pinedød er det vært som Bilpriser eller andre kommer frem til.
Og så er vi tilbage til det jeg skrev før; "En bil er kun det værd som een eller anden vil give for den".
Heldigvis bestemmer du jo selv om du vil sælge den :-)
Måske kan du lave en god byttehandel et eller andet sted.