Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2008 kl. 10:22

Jeg ville ikke turde købe fabriksny bil af en forhandler somm ikke er aut. nyvognsforhandler af det pågældende mærke.
Garantierne er der som udganspunkt ikke, og så kan de ellers rende og hoppe med at "ja ja, men du har købeloven".
En reklamationsret - jeg vil have en garanti! (og kulance)
Og det får man via aut. forhandlere.
Og jeg ville da SLET ikke købe en ny bil uden ESP. Held og lykke med at sælge sådan en igen når de rigtige danske biler alle har det u/b.

Nej, mon ikke Mazda snart selv kommer med en diesel version her i DK??
Vent evt lidt og se eller forhør forhandlerne om de har noget information omkring den mulighed.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Mejborn

Thomas Mejborn
bruger siden
16-12-2003

30-12-2009 kl. 20:26

Med hensyn til denne klumme om benzin økonomi på Mazda 2
Så, er tallene fra fabrikken ofte noget positive, man vælger jo ikke en Brian(undskyld Brian) til at køre tallene hjem...
Bilen har ikke mere benzin på end nødvendigt er, der ligger ikke noget i bilen som ikke er med fra forhandleren, samt chaufføren vejer ikke over 75 kg.
Især på små biler/motorer giver ekstra vægt, stor udslag i km/l.
Så, leverer den ikke tallene, er det formentlig fordi i er tungere, om end ikke på højrefoden, kører med vinterdæk, eller har opmagasinering af dele som ikke er nødvendige i bilen.
Dertil skal også nævnes at vejr, vind og bakker jo også har indflydelse.
Ja, vejbelægningen har som også...
Der er rigtig mange faktorer...
Så, alt i alt...
Lever den ikke op til tallene, så kig i egne rækker først...
og ellers glæd jer over at Mazda har fået tallet så højt op på papiret, det sparer penge i grøn ejerafgift...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg