Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Per Simonsen

Per Simonsen
bruger siden
15-01-2006

22-10-2008 kl. 12:43

AAAARRRRRHHHHHHHH... så ikke lige det var en HDI. Så kommer det nok til at knibe med at skifte tændrør ;-)

Mit bud må så være lampdasonden.

Undskyld det første.

MVH Per Simonsen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-10-2008 kl. 12:50

Det kan meget nemt være EGR-ventilen, som godt kan kokse til. Det giver den famøse "antipollution fault" melding.

Held og lykke med det

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2008 kl. 11:50

ja det lyder som partikkelfilteret, men hvad står der i din instruktionsbog????
Du er desværre nok ikke den eneste og det er en fejl der kommer rigtig mange af fremover og ikke "kun på franske biler", mange har jo købt diesel selv om kørsels behovet ikke er til det og det er ikke godt for sådan en dieselbil. Jeg er bange for at dette fænomen opleves på mange værksteder, for mange korte ture er med til at fremprovokere denne fejl har jeg ladet mig forstå !!! Så altså man er nødtil at køre nogle gevaldig lange ture så at partikkelfilteret renser sig selv og det gør den ved meget høj temp, men ret mig hvis at jeg tager fejl. mvh jesper

Rune Melander

Rune Melander
bruger siden
11-05-2004

09-11-2008 kl. 11:26

Prøv engang det her, det har reddet min gamle HDi'er fra forureningsdøden - efter de to gummi "slanger" på Turbo'en også blev skiftet. Tro mig, min gamle 406 Hdi føltes som ny med disse ting skiftet.
Den nåede ikke at melde fejl efter yderligere 100.000 km - hvor bilen blev skiftet til en nyere model af samme bil.

http://www.belladd.dk/log/belladd/library/BellAddServiceRens2bogd.pdf

Rune Melander

Rune Melander
bruger siden
11-05-2004

Rune Melander

Rune Melander
bruger siden
11-05-2004

09-11-2008 kl. 11:43

Prøv at brug et Renseprodukt til EGR og koks i motor, indsprøjtningsdyser topstykke manifold osv som hedder Bell add service rens 1 + 2, og få selvfølgelig tjekket Gummi "slangerne" ved Turbo'en