Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
21-10-2008 kl. 15:27
Det har ingenting på sig. Det var på 1,6 liters modellen der var problemer, og der hjælper olieskift ikke. Det er en konstruktionsfelj med nogle dårlige nitter.
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
29-10-2008 kl. 12:44
Jeps, det er desværre rigtigt, at gearkasserne på polo ikke er særligt stærke - lejerne er af ringe kvalitet og slides hurtigt. Derudover er gearkassen konstrueret, så den nemt kommer til at miste gearolie, og det går naturligvis ud over levetiden.
Jeg mener, at det absolut må forlænge levetiden, at skifte olien ofte, eller som minimum kontrollere olieniveauet jævnligt.
Castrol har udviklet en gearolie, som er specielt god til VW gearkasser: TAF-X. Fra andre bilmærker har jeg rigtig god erfaring med netop denne olie, som giver et mærkbart bedre gearskifte.
Jeg mener, at det absolut må forlænge levetiden, at skifte olien ofte, eller som minimum kontrollere olieniveauet jævnligt.
Castrol har udviklet en gearolie, som er specielt god til VW gearkasser: TAF-X. Fra andre bilmærker har jeg rigtig god erfaring med netop denne olie, som giver et mærkbart bedre gearskifte.