Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
11-10-2008 kl. 19:14
Lyder som en lækker bil du har kastet blikket efter.
Sådan en 6-cylindret bil lyder bare godt. Og det giver et mere luksuriøst indtryk af bilen. Men jeg har også fra en del steder hørt at den lille V6 brugeren en del olie. Og læst div brugtvogntest. Den vil selvfølgelig også være dyrere at servicere.
Der er også mulighed for at sætte et kompressorkit på sådan en fætter så du nok rammer ca 230-240 hk. Det kan klares af pes-danmark.dk
1,8 T motoren derimod lyder ikke lige så godt, men til gengæld arbejder den ret godt. Det er en meget stærk motor der kan holde til at blive brugt. Den kører også en del længere på literen.
Jeg vil dog Foreslå/anbefale at kaste yderligere 10 k bilen og få den chippet hos CCA tuning i Roskilde (Mener jeg det hedder.)
Han giver motorgaranti efter chiptuning(selvfølgelig med nogle forbehold)
Og så vil motoren lande på ca 192-193 hk og 280-300 nm.
De ekstra kræfter vil give et meget mere luksuriøst indtryk af bilen. Plus den selvfølgelig har det overskud som normalt er forbeholdt en diesel.
Jeg siger dig, der er en verden til forskel.
Men hvis jeg skulle vælge, ville jeg nappe en 1,8 T og få den chippet. Så har du både overskudet og fornuftig benzinøkonomi. Det synes jeg nok vil være federe end V6´erens lækre lyd.
Lars Ekman
bruger siden
23-07-2006
12-10-2008 kl. 11:03
John Kirk
bruger siden
29-01-2006
24-10-2008 kl. 08:43
Jeg har selv en 2,8V6 med 193HK - egentlig samme motor som 2,4'eren med 30 ventiler, selvfølgelig med størrer volumen.
Hvis du kan finde en, ville jeg nok foretrække 2,8'eren - den har samme benzin-økonomi, men et noget bedre moment på 280nm.
Jeg har også prøvet en 1,8T motor med og uden chip, som også kører fortrineligt - men ikke samme helhedsindtryk. V6'eren støjer noget mindre en 1,8T'eren. Med 160km/t på motorvejen, kan man stadig føre en samtale i bilen uden at hæve stemmen. Og den lyd man får er rigtig sprød, først når den får lidt at leve af, svarer den fra sig ;-)
Men du bliver nød til at tage dig en tur i begge typer og se hvad det lige netop tiltaler dig...
Mvh. John