Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
08-10-2008 kl. 10:23
Hej Ulrik.
Der ER olielampe i din bil, og den skal lyse når du sætter tænding på ligesom alle andre kontrollamper som feks. motorstyringslampen, ABS lampen, Airbaglampen og ladelampen.
Det er sjældent at det er pæren der går, jeg tror at det er olietryksindikatoren.
jeg vil anbefale at du får kigget på det hurtigst muligt, da det kan koste dig et motorhaveri hvis bilen mister olietryk og du ikke bliver advaret om dette.
P.S Glem alt om de "fagtosser" der ikke kan lide franske biler, og nyd pladsen og flexibiliteten i din Berlingo.
Der ER olielampe i din bil, og den skal lyse når du sætter tænding på ligesom alle andre kontrollamper som feks. motorstyringslampen, ABS lampen, Airbaglampen og ladelampen.
Det er sjældent at det er pæren der går, jeg tror at det er olietryksindikatoren.
jeg vil anbefale at du får kigget på det hurtigst muligt, da det kan koste dig et motorhaveri hvis bilen mister olietryk og du ikke bliver advaret om dette.
P.S Glem alt om de "fagtosser" der ikke kan lide franske biler, og nyd pladsen og flexibiliteten i din Berlingo.
Profil slettet
24-10-2008 kl. 07:20
Hej Ulrik & Henrik
Nu vil jeg lige blande mig i denne samtale.
Vi har selv en Berlingo 1,9d 1999
Henrik, nu skriver du at det er sjældent at pærene går i instrumentbordet, men det mener jeg ikke er helt sandt.
Jeg har spedometeret ude, mindst en gang hver ½ år,
og skifte de pærer der er gået.
Forsat godt efterår
Casper Andersen Pedersen
Nu vil jeg lige blande mig i denne samtale.
Vi har selv en Berlingo 1,9d 1999
Henrik, nu skriver du at det er sjældent at pærene går i instrumentbordet, men det mener jeg ikke er helt sandt.
Jeg har spedometeret ude, mindst en gang hver ½ år,
og skifte de pærer der er gået.
Forsat godt efterår
Casper Andersen Pedersen
H P
bruger siden
06-01-2004
24-10-2008 kl. 07:58
Hej Casper.
Jeg vil vædde 2 røgede sild og en pakke smør på at de pærer du skifter er til INSTRUMENTLYSET, de pærer går jævnligt, da de på en Berlingo som din er tændt hele tiden.
Pærerne til kontrollamperne går altså sjældent, da de bruges langt minder end pærerne til inst. lyset.
Og Casper, et godt råd er iøvrigt, når du nu skiller det helr ad, så skift ALLE instrumentlyspærerne på een gang, det er da meget nemmere og de koster altså ikke just en "Herregård".
Jeg vil vædde 2 røgede sild og en pakke smør på at de pærer du skifter er til INSTRUMENTLYSET, de pærer går jævnligt, da de på en Berlingo som din er tændt hele tiden.
Pærerne til kontrollamperne går altså sjældent, da de bruges langt minder end pærerne til inst. lyset.
Og Casper, et godt råd er iøvrigt, når du nu skiller det helr ad, så skift ALLE instrumentlyspærerne på een gang, det er da meget nemmere og de koster altså ikke just en "Herregård".