Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Hans - Henrik Grand

Hans - Henrik Grand
bruger siden
07-03-2008

07-10-2008 kl. 12:45

Vi købte en faceliftet 850 ( V70 Årg. 2000 ) i foråret med alt lirumlarum man kunne ønske sig 300.000 km. Eneste problemer vi har haft er en luftmasseføler og en Aircondition kompressor, begge dele er udbedret på garantien. Sviger familien har købt en T5 250 hk. model 2003 i foråret 220.000 km, de har haft lidt problemer med luftmasseføleren og gearkassen ( Den type med mulighed for manuel skift) En luftmasseføler koster i omegnen af 3000 kr. en gearkasse tør jeg ikke udtale mig om.
Men en ting er sikkert, du får en super rejsevogn....
Vi har ikke et eneste sekund fortrudt vores køb, vi er endda blevet så hooked på volvo at vi i løbet af de næste par uger får yderligere en V50 1.6D årg 2008 til konen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

07-10-2008 kl. 13:55

En 2,4 170HK. har ikke turbo - men det er stadig en perle af en motor. Den er meget harmonisk med en fint kraftoverskud, og så er den næsten uopslidelig!

Og ja, selvfølgelig tør du købe en '00 V70, der har kørt langt. Generelt er der ikke mange problemer med dem, og de der er, er oftest meget små. Lyt efter når du kører over bump. Kommer der knagelyde/klonklyde, er det sikkert de såkaldte 'kødben', der skal skiftes. Disse er ikke ret dyre, men er en lille svaghed på V70. Lyt for en sikkerhedsskyld også efter gearkassen. Generelt er Volvo's automatgearkasser rigtig fine, men er bilen kørt hårdt, kan det sætte sig sine spor.... men generelt skal du være bekymret for gearkassen.

Da det er en '00, du kigger på, er det én af de allerførste "nye" V70, der kom. Generelt var der ikke mange børnesygdomme på V70, men sørg alligevel for at vælge en V70 med fuld servicebog (og gerne aut. Volvo-service!).

Held og lykke med købet.

Michael Larsen

Michael Larsen
bruger siden
22-09-2005

11-10-2008 kl. 05:23

Hvis den skifter blødt i gearkassen er der intet at frygte,men den skal helst være serviceret efter normerne,hvis servicebog er udfyldt hos volvo kan roligt du købe den.Den er væsentlig mere komfortabel end en mondeo v6. og knap så tørstig.Har næsten lige solgt en v 70 aut. med 277000 km på klokken og den kørte som en ny.Har selv en v 70 t5 med bsr kit. og godt 300 hk. Den sparker røv.også med tiptronic gear.Men se efter i servicebogen om stemplerne er intakte!
Mvh Michael

Profil slettet

Profil slettet

13-10-2008 kl. 10:54

Har en '01 V70 T5 med 300 hypper og ALT i udstyr. Den har på gået 153tkm og kører fuldstændigt upåklageligt og jeg kan på det varmeste anbefale V70eren. Objektivt kan jeg komme med to invendinger. Den går ml. 8 & 9 på literen :( og venderadiusen er lidt større end på en normal personbil. Men efter et år i bilen forstår jeg pludselig hvorfor mærkeloyaliteten er så høj hos Volvo-ejere.

Ja - du tør...og du bør! Du vil ikke fortryde det :)