Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
23-09-2008 kl. 21:43
Koster vel en 2.000 alt inkl... det BØR ikke koste mere. Hvis det gør så find en anden mekaniker.
Hvis den trækker lidt til en af siderne, så check lige først dæktrykket.. en mangel på bare 5-10% dæktryk i forhold til den modsatte side, vil kunne forårsage denne "trækken til siden".
Men det kan også være en sporing der skal justeres. Men prøv at pumpe fordække til nøjagtigt samme tryk først, og se om ikke det hjælper.. det er billigere :-)
Det kan forresten også være et skævslidt dæk i den ene side?.. check om dækmønsteret er ens i begge sider foran.
En sporing/4-hjulsudmåling koster typisk 7-900 ,-
Håber det gav lidt info..
- Henrik
Profil slettet
24-09-2008 kl. 12:15
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
24-09-2008 kl. 16:03
og selv hvis den er, kan man ofte spare en del privat.
Korrekt at nogle forlanger for meget for bilerne privat, men så kan man jo bare finde en anden :-)
Har selv handlet privat mange gange, senest sparede jeg over 20.000 på at købe en 1½ år gl. Suzuki Swift privat. Og den fejler INTET.
Har til gengæld også handlet hos en forhandler engang, hvor jeg blev taget ved næsen i den grad. Og så gavner garanti jo ingenting, hvis de nægter alt.. jojo.. købeloven.. men den ski*** mange forhandlere jo på, og så er man ligevidt, for afgørelser i frobrugerstyrelsen giver ikke lovhjemmel til at inddrive evt. penge hos en forhandler.. desværre, for det er en skændsel at det er sådan!
Mener bare ikke det er så sort hvidt som du fremstiller det ? :-)
Og helt ærligt.. lyder som en rep. til ca. 2-2.500 max, og hvis man har sparet f.eks. 10.000 ved at købe privat, så er der jo stadig overskud.
Men lad os høre fra manden selv før vi dømmer :-)
- Henrik
Profil slettet
24-09-2008 kl. 17:44
Profil slettet
25-09-2008 kl. 08:53
Profil slettet
25-09-2008 kl. 20:06
bare fordi han har skævt br. skiver er det ikke problem
BEHOLD DU BARE DIN DAGLIGE SUZ. SWIFTTTTTTTTT...................
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
29-09-2008 kl. 09:29
Så jo jeg synes det er var et fint eksempel på at private køb kan være ok. Ikke altid, men de KAN være fine.
Og garanti hos en forhandler betyder ikke at de altid bare betaler udgifterne.. desværre..
Kunne da godt remse alle mine privat køb op, men det vil jeg spare jer for.. lad mig bare konstatere at set over 20 år, så har jeg haft lige så gode oplevelser med private køb, som ved forhandler køb... der er gode og dårlige køb i begge afdelinger.
Men nu er vi vist også kommet lidt off-topic :-)