Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

18-09-2008 kl. 21:52

Jeg giver dig helt ret Vibeke,hvis vi skal have ulykkestallene ned,er der tre grundregler der skal overholdes,nemlig:AFSTAND-AFSTAND og AFSTAND

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

18-09-2008 kl. 22:57

i kunne også bare se af at fedte ind til siden igen!!!

110 km/t holder ikke i venstre spor i 130 km/t-zone! Morfar-billister!!!

(Gad vide hvor mange sure miner der kommer her?... :-))

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

19-09-2008 kl. 11:52

Du glemmer nok i virkeligheden at tænke på, at der formentlig er en grund til at den forreste klodser bremsen. Hvis forreste bil skal til at bremse for to biler - eller forholde sig til en kollision bagfra, sker der med rimelig sandsynlighed det, at begge biler rammer den forhindring, der kom i vejen.
Dit forslag med at sætte farten op, hvis en bagvedkørende kommer for tæt på, virker heller ikke gennemtænkt. Vedkommende kører jo netop for tæt på for at presse farten i vejret - og vil så følge med op i fart. Pludselig sidder du som forankørende så og kører hurtigere end du egentlig ville - med lovbrud eller manglende kontrol til følge.

Jeg tror eneste løsning er at trække til højre når lejlighed byder sig - og lade fjolset køre forbi.

Og Jesper: Du har ret - man bør ikke køre 110 i venstre bane i 130 km/t zone - i hvert fald ikke uden at orientere sig bagud. Jeg er enig i, at der er for mange, der laller afsted til venstre uden grund - specielt over Fyn? Anyway - mange burde blive bedre til at udnytte begge spor på motorvejene. Det undrer, at danskere generelt har så svært ved det - når tyskerne bare kan uden videre...

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-09-2008 kl. 14:42

Det bliver nok svært at finde en lov der siger, at man skal køre med den tilladte hastighed.
Men du kan godt finde en lov der siger, at man skal holde længst muligt til højre.
Samtidig er det heller ikke tilladt at køre så langsomt, at man er en hindring for den normale trafik.
Jeg havde faktisk en kammerat, der dumpede sin køreprøve for at køre for langsomt - to gange endda..

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

19-09-2008 kl. 15:26

.....eller hvad - Hans Jørgen ?

Jeg synes ovenstående taler helt for sig selv og tydeliggør, hvorfor vi ser så mange uheld p.g.a. for ringe afstand til forankørende. For fanden da mand - det kan godt være, det er skrevet med et glimt i øjet, men der er jo faktisk nogen, der tror på den slags vrøvl !

Sidst rettet: 19/9-08

Søren Michael Dybkjær

Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006

19-09-2008 kl. 19:47

har i tænkt over at jeres køreadfærd også kan have indflydelse på problemets opståen...
Og til alle jer total stupide idioter, som laver "bremsetricket"
- er i overhovedet klar over at det er en overtrædelse af færdselsloven og mindst lige så farligt som ham fjolset i synes ligger for tæt på jer !!!

Ismael Timmermann

Ismael Timmermann
bruger siden
27-01-2007

19-09-2008 kl. 22:25

Jeg vil opfordre folk til at holde de maksimale fartgrænser. Især for motorvej: Hvis I kører under fartgrænsen, så hold jer til inderbanen, og skal i overhale en lastbil, bus el. campingvogn, så træd på den speeder, så overhalingen afvikles hurtigt og sikkert. Så er det ikke nødvendigt for bagfrakommende, som holder den maksimale fartgrænse, at skulle bremse op og måske ligge sig i røven af jer. Afvigelser fra dette giver de lange og tætte køer i motorvejenes yderbaner. Man påberåber sig ikke en særlig ret ved at køre over eller under fartgrænserne!

Søren Michael Dybkjær

Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006

20-09-2008 kl. 16:51

Jeg synes også at der er alt for mange som ligger og tailgate'r - men det er altså en politiopgave !!!!!

Jeg og sikkert de fleste andre vil ikke udsættes for en dobbelt farlig situation, fordi du synes at den, som kører bag dig er så tæt på at du ser dig nødsaget til at lege politimand og træde på bremsen. Jeg oplevede nemlig præcis sådan en situation i onsdags som "3." bil, hvor ham foran blev udsat for bremsetricket. Først katastrofebremsede han for derefter køre halvt op på cykelstien. Heldigvis holdt jeg ekstra afstand og der var ingen cyklist..denne gang

Sidst rettet: 20/9-08

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

21-09-2008 kl. 19:02

hmmmm hoved problemet er at vejnettet i DK er for ringe derfor er trafik tætheden jo grotesk.

Vi må kræve af kommende regeringer:
at den kollektive trafik udbygges
at motor vejene udbygges
at lastbiler, campingvogne og lignende ikke må overhale på motorvejene
at der indføres skærpet overvågning af motorvejene med fotovogne
at det koster et klip at køre for tæt og en bøde på minimum 5000 kr.
at der sættes fotofælder op på landevejene mens hastigheds grænserne gøres individuel (prøve at køre over den jyske hede måske møder du en enkelt traktor men hastigheden er 80 km/t.... det er godnat

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

21-09-2008 kl. 21:14

hmmm har nu brugt ca. 20 år af mit liv med at krydse den jyske hede !

Foto/video vogne på motorvejen skal bruges til at "fange" de bilister der kører for tæt og de som kører som vanvittig....

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-09-2008 kl. 10:03

Hehe... Har lige en kommentar.

Iflg. statistikken burde alle Italienske billister være døde, og alle sydøstasiatiske billister være invaliderede eller dræbte. Hvis vi tager den trafikale belastning i disse områder, og sammenholder dem med den utrolige mangel på overholdelse af de skrevne regler (herunder afstand og hastighed)... Ja så går det jo faktisk ret godt i de landes statistikker.

...ved i hvorfor?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-09-2008 kl. 10:09

De passer deres egen næringsvej, og kører fremad, istedet for at have travlt med at kikke sig over skulderen efter betjente og selvbestaltede ditto!

Kør nu, istedet for at blande jer i hvordan andre kører - hold op med at bande når en "klovn trækker ud foran jer" og hold op med at tænke " arrogante idiot" når en travl billist kommer blæsende med 180 Km/t.

Begge har måske en dårlig dag, konen er måske blevet indlagt, eller er skredet dagen før. Søsteren blev kørt over af en fartbølle for 2 år siden.

Når i ser sådan en "idiot", så spørg jer selv "hvorfor mon"...? der er altid en god grund.

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2008 kl. 17:05

..den er jeg med på! :-)