Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

16-09-2008 kl. 16:09

For pokker da, det kan gøres meget nemmere !!
overhold hastighedsbegrænsningen så får du ingen bøder, og det virker !!!!!!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-09-2008 kl. 16:14

Hej.

Virker det?
Altså, har du modtaget nogen advarsler, siden du tilmeldte dig?
Modtager du kun for dit område, eller også alle mulige ligegyldige advarsler fra den anden ende af landet?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

17-09-2008 kl. 09:55

Her bliver jeg nødt til at komme med en kommentar:

Jeg synes de services er gode, de hjælper til at understøtte formålet med fartkontrol - nemlig nedsat hastighed i farlige områder!

Der er intet i vejen med at advare omkring fartkontrol, hovedformålet med fartkontrol er jo at øge trafiksikkerheden ved at få nedsat hastigheden. Jeg sænker ikke hastigheden i farlige områder ved at der står en umarkeret bil, eller 5 skjulte betjente, det gør jeg udelukkende når jeg er klar over at jeg BLIVER taget. Desværre er det sådan det forholder sig, uanset den gode vilje.

Det er ikke anderledes end afgifterne på el, vand osv; jeg sænker forbruget når jeg VED at det koster mig penge, ikke fordi nogen igennem flere år har vist "energist" reklamer på tv, i må gerne være hellige - men jeg kan desværre ikke være det! Problemet med fotovogne kontra faste målepunkter (stærekasser) er at jeg ikke sænker hastigheden :-)

..og nej, jeg er ikke en af dem der konsekvent kører for hurtigt! og har nu heller ikke klaget den ene gang jeg er blevet taget i min tid som billist.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

17-09-2008 kl. 10:08

Husk at jf. RFSF, er enhver overtrædelse af fartgrænserne med til at forringe trafiksikkerheden. Størstedelen af os kører 55-60 i byerne med 50 km/t begrænsning, ergo er det også størstedelen af os der ikke følger loven - i en analyse ville vi så også fremstå som den gruppe der vil give mest effekt at påvirke - derfor er det os alle det drejer sig om, også selvom du ikke kører 70 i byen.

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2008 kl. 14:57

Hvad er farlige områder? Er det i byerne fordi der er flere mennesker end på landet eller hvad? Når du medgiver at trafiksikkerheden bliver øget ved nedsat hastighed, hvorfor så ikke bare køre det du må?
Er det måske mere legitimt at køre for stærkt ( bryde loven ) fordi "størstedelen" gør det? Størstedelen af verdens befolkning snakker også engelsk, skal vi så ikke også gøre det i Danmark?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

17-09-2008 kl. 15:51

"nemlig nedsat hastighed i farlige områder" - det er nu helt klart defineret jf. ATK's kontrolsteder som er forud defineneret udfra en række krav.

Jeg siger ikke at det er legitimt, men jeg siger at der fokuseres på den største gruppe, fordi det er her man med får den største effekt for en given mængde midler som er til rådighed.

Såfremt verden perfekt eksisterer i henhold til det du definerer, så ville det ikke være nødvendigt med en udøvende magt!

og inden du bliver for reaktionær så læs venligst hele mit første indlæg: "..og nej, jeg er ikke en af dem der konsekvent kører for hurtigt! og har nu heller ikke klaget den ene gang jeg er blevet taget i min tid som billist. "

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2008 kl. 19:37

Jeg har læst hele dit indlæg. Jeg vil nu alligevel lade min pointe stå ved magt.
Så fordi du ikke konsekvent kører for hurtigt, men bare en gang imellem gør det, så er det i orden??
Og fordi ATK ikke har udpeget et område som farligt, så er det ok at køre stærkt der? Du skriver jo selv at du ikke sænker hastigheden i farlige områder. Du ville kun gøre det når du er klar over at du bliver taget. Det er da en fin moral ( det gør ikke noget, så længe der ikke er nogen der opdager det... ). Skal vi ikke videre-føre den moral til næste generation?
Vi kunne jo helt undgå fartkontrol hvis folk kørte efter reglerne. Er det ikke et smukt ideal? Måske ikke realistisk, for folk bliver dræbt og biler bliver ødelagt lige så længe man er uopmærksom og ikke følger reglerne.
Men kør som du/I vil, jeg kan sikkert alligevel ikke ændre noget.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

19-09-2008 kl. 07:25

I denne intellektuelle bedømmelse af hastighed og køremåde, hvem er Arne ? Er det ham der egentlig hellere vil være bilister bilister

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

19-09-2008 kl. 08:43

Gør du det?

Sidst rettet: 19/9-08