Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
12-09-2008 kl. 08:27
Tror du har fat i noget - Falck er ved at tabe terræn, hvad er så bedre end at fange den farligste konkurrent på det forkerte ben. Man kan altid finde kunder der føler sig dårligt behandlet!
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
12-09-2008 kl. 08:40
Jeg har oplevet følgende:
Mit forsikringsbetalte Falck abonnement ophørte da jeg solgte min forrige bil. Efterfølgende får jeg en faktura fra Falck, med 1 års vejhjælp. Jeg havde ikke tilladt selskabet at anvende mine data, og slet ikke indvilget i at oprette et abonnement direkte hos Falck. Da jeg havde informeret falck om dette blev det kundgjort at de da forventede jeg ville fortsætte med deres service - meddelte dem at jeg ikke betalte da jeg ikke havde bestilt ydelsen. Herefter går det slag i slag, og det ender med at de vil sende mig til inkasso. Jeg kontakter Falck skriftligt og erklærer at jeg ikke er villig til at betale. Falck mener dog at jeg skal betale for perioden optil sagens afslutning plus diverse rykkeomkostninger... Sagen er lukket for flere år siden - men da en af falcks (møgirriterende) telefonsælgere efterfølgende kontakter mig for at sælge et eller andet ligegyldigt tryheds abonnement - ja så fik han læst og påskrevet...ALDRIG MERE FALCK - Vejhjælpen fungerer måske, men administrativt er det røv og nøgler.
Jeg holder mig til DAH når jeg igen får brug for vejhjælps abb. - jeg har ALDRIG hørt noget dårligt om dem, og forøvrigt er det også dem Politiet i DK har aftale med!
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
12-09-2008 kl. 08:45
Det har jeg oplevet på autoriserede værksteder!
"eneste grund til at Totempo er vokset så hurtigt er et skyhøjt reklamebudget"
Det kaldes de frie markedskræfter. ved godt Falck fra tidligere tider ikke har været vant til den slags.
"Produktet er i hvertfald dumpet. Alle ved at Totempo ikke tjener penge på abb. men på værkstederne"
...og hvad er problemet i det? hvis karrusellerne er gratis forventer jeg ikke også at gyngerne er det!
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
12-09-2008 kl. 09:23
Nu beder du selv om det Victor :-)
Jeg har fra det der vist hedder "yderst pålidelig kilde" at da TRYG stoppede samarbejdet med Falck, var ledelsens reaktion i Falck at udsende et brev til samtlige ansatte, hvori man opfordrede ansatte som havde sine PRIVAT forsikringer i TRYG til at opsige disse.
Hvis det er Falcks moral & etik, kan jeg godt undvære den....
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
12-09-2008 kl. 10:08
Så Falsk Regningskorps? Nej tak - jeg snupper også DAH til hver en tid.
:-)
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
12-09-2008 kl. 11:46
Jeg synes også vi skal huske at skelne mellem den ydelse som udføres, og services som ydes inddirekte (herunder betingelser i kontrakt forholdet).
Sidst rettet: 12/9-08
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
12-09-2008 kl. 12:55
Fælles for dem er, at der er mange negative ytringer omkring Falck, og ca. lige så mange negative ytringer omkring Totempo.
Men der er stort set ingen negative omkring DAH.
Måske det er moralen af denne historie..
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
13-09-2008 kl. 09:21
I 9 ud af 10 tilfælde hjælpes kunden på stedet.
Jeg går udfra at i har lavet en Pareto analyse af stop årsager hos kunderne! En teorestisk påstand er at 80/20 reglen gælder her.
80% er ligetil problemer som reelt kun kræver et stykke udstyr. Resterende del kræver værksted.
Lad os se en liste over de problemer i oplever mest - med vægtning :-) eller er det klassificeret information :-)
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
13-09-2008 kl. 10:38
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
15-09-2008 kl. 00:41
"Totempo er en flok WANABEES med en flosset moral, der lokker mennesker til at blive kunder i et firma der i sidste ende vil tage røven på dem"
I min verden er det nu at blive svinet til...
Jeg synes det er fint at få en debat om selskaberne, men lad os løfte niveauet.
Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007
28-12-2008 kl. 20:48
der er squ ikke forskel om det er totempo el Falck. De fleste har med deres kasko en form for vejhjælps pakke inkluderet! i vores tilfælde totempo ( men ville dog aldrig bruge deres værksteder ) men det er nok fordi eks. bruger jo også altid samme vaskested til bilen, samme slagter, fiskehandler osv. det er for mig en vanesag og så længe jeg føler mig tryg, godt behandlet og den rette pris, blir jeg jo ved med det.
Forresten, ser det ud til du er lidt "FARVET" på dette emne, så din holdning har jo nok også noget med det at gøre!
Godt nytår folkens... og en fortsat god jul, hvis man stadig kan kalde det jul, når der ikke er sne og i denne finanskrise *G*
Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007
13-01-2009 kl. 14:48
1: sælge biler. 2: sælge/udleje ejendomme. 3: vejhjælp.
Hverken markedet for biler eller boliger har det specielt godt i øjeblikket. Totempo har derfor lavet en ny selskabskonstruktion, så vejhjælpsdelen kan fungere uafhængigt af om der er høj- eller lavkonjuktur på hhv. ejendoms- eller bilmarkedet.
Vejhjælpsforretningen fortsætter altså uændret.
Se evt.: http://www.totempo.dk/om-totempo/nyheder/nyhed/artikel/totempo-er-sikret-overlevelse-ved-oprettelse-af-nyt-selskab/
Sidst rettet: 13/1-09