Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-09-2008 kl. 08:27

"Og har du set et andet program end alle andre for ligefrem at sige Totempo blev hudflettet synnes jeg da slet ikke de blev.... Men det er måske falck som stod bag det program?? Har i hos falck aldrig klager eller laver fejl? ( siger du nu nej, så kender jeg ihvertfald til en stor bommert begået af falck "

Tror du har fat i noget - Falck er ved at tabe terræn, hvad er så bedre end at fange den farligste konkurrent på det forkerte ben. Man kan altid finde kunder der føler sig dårligt behandlet!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-09-2008 kl. 08:40

Flosset moral hører da også Falck til...

Jeg har oplevet følgende:

Mit forsikringsbetalte Falck abonnement ophørte da jeg solgte min forrige bil. Efterfølgende får jeg en faktura fra Falck, med 1 års vejhjælp. Jeg havde ikke tilladt selskabet at anvende mine data, og slet ikke indvilget i at oprette et abonnement direkte hos Falck. Da jeg havde informeret falck om dette blev det kundgjort at de da forventede jeg ville fortsætte med deres service - meddelte dem at jeg ikke betalte da jeg ikke havde bestilt ydelsen. Herefter går det slag i slag, og det ender med at de vil sende mig til inkasso. Jeg kontakter Falck skriftligt og erklærer at jeg ikke er villig til at betale. Falck mener dog at jeg skal betale for perioden optil sagens afslutning plus diverse rykkeomkostninger... Sagen er lukket for flere år siden - men da en af falcks (møgirriterende) telefonsælgere efterfølgende kontakter mig for at sælge et eller andet ligegyldigt tryheds abonnement - ja så fik han læst og påskrevet...ALDRIG MERE FALCK - Vejhjælpen fungerer måske, men administrativt er det røv og nøgler.

Jeg holder mig til DAH når jeg igen får brug for vejhjælps abb. - jeg har ALDRIG hørt noget dårligt om dem, og forøvrigt er det også dem Politiet i DK har aftale med!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-09-2008 kl. 08:45

"Hvad er meningen med at udskifte dele som ikke er defekte"

Det har jeg oplevet på autoriserede værksteder!

"eneste grund til at Totempo er vokset så hurtigt er et skyhøjt reklamebudget"

Det kaldes de frie markedskræfter. ved godt Falck fra tidligere tider ikke har været vant til den slags.

"Produktet er i hvertfald dumpet. Alle ved at Totempo ikke tjener penge på abb. men på værkstederne"

...og hvad er problemet i det? hvis karrusellerne er gratis forventer jeg ikke også at gyngerne er det!

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

12-09-2008 kl. 09:23

"Falck er et REDNINGSKORPS med defineret etik og moral."

Nu beder du selv om det Victor :-)

Jeg har fra det der vist hedder "yderst pålidelig kilde" at da TRYG stoppede samarbejdet med Falck, var ledelsens reaktion i Falck at udsende et brev til samtlige ansatte, hvori man opfordrede ansatte som havde sine PRIVAT forsikringer i TRYG til at opsige disse.

Hvis det er Falcks moral & etik, kan jeg godt undvære den....

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

12-09-2008 kl. 10:08

Er der andre end mig der kan huske polemikken om de regninger Falck udsendte ovenpå orkanen i 1999? De havde i hvert fald ikke meget med virkeligheden at gøre, og da slet ikke med etik og moral......

Så Falsk Regningskorps? Nej tak - jeg snupper også DAH til hver en tid.

:-)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-09-2008 kl. 11:46

Dem der yder redningshjælp til folk og dem der henter dig ved driftstop er ikke betalt af de samme - redningskørsel er outsourcet af det offentlige (selvom de kan være de samme personer i samme køretøjer). Det skal du altså huske på.

Jeg synes også vi skal huske at skelne mellem den ydelse som udføres, og services som ydes inddirekte (herunder betingelser i kontrakt forholdet).

Sidst rettet: 12/9-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-09-2008 kl. 12:55

Dette er ikke første tråd ang. dette emne.

Fælles for dem er, at der er mange negative ytringer omkring Falck, og ca. lige så mange negative ytringer omkring Totempo.
Men der er stort set ingen negative omkring DAH.
Måske det er moralen af denne historie..

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

13-09-2008 kl. 09:21

Kære falck medarbejdere:

I 9 ud af 10 tilfælde hjælpes kunden på stedet.

Jeg går udfra at i har lavet en Pareto analyse af stop årsager hos kunderne! En teorestisk påstand er at 80/20 reglen gælder her.

80% er ligetil problemer som reelt kun kræver et stykke udstyr. Resterende del kræver værksted.

Lad os se en liste over de problemer i oplever mest - med vægtning :-) eller er det klassificeret information :-)

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-09-2008 kl. 10:38

Gad vide hvad ledelsen i de 2 selskaber siger til at deres medarbejdere i rent offentlighed sidder og sviner hinanden til ?....

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

15-09-2008 kl. 00:41

Hej Victor,

"Totempo er en flok WANABEES med en flosset moral, der lokker mennesker til at blive kunder i et firma der i sidste ende vil tage røven på dem"

I min verden er det nu at blive svinet til...

Jeg synes det er fint at få en debat om selskaberne, men lad os løfte niveauet.

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

28-12-2008 kl. 20:48

vejhjælp er vejhjælp og det alt man skal bruge det til. hvis bilen ikke vil mere, ringer man og får den bragt til sit eget værksted!
der er squ ikke forskel om det er totempo el Falck. De fleste har med deres kasko en form for vejhjælps pakke inkluderet! i vores tilfælde totempo ( men ville dog aldrig bruge deres værksteder ) men det er nok fordi eks. bruger jo også altid samme vaskested til bilen, samme slagter, fiskehandler osv. det er for mig en vanesag og så længe jeg føler mig tryg, godt behandlet og den rette pris, blir jeg jo ved med det.

Forresten, ser det ud til du er lidt "FARVET" på dette emne, så din holdning har jo nok også noget med det at gøre!

Godt nytår folkens... og en fortsat god jul, hvis man stadig kan kalde det jul, når der ikke er sne og i denne finanskrise *G*

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

13-01-2009 kl. 14:48

Totempo havde 3 hovedaktiviteter:
1: sælge biler. 2: sælge/udleje ejendomme. 3: vejhjælp.
Hverken markedet for biler eller boliger har det specielt godt i øjeblikket. Totempo har derfor lavet en ny selskabskonstruktion, så vejhjælpsdelen kan fungere uafhængigt af om der er høj- eller lavkonjuktur på hhv. ejendoms- eller bilmarkedet.
Vejhjælpsforretningen fortsætter altså uændret.
Se evt.: http://www.totempo.dk/om-totempo/nyheder/nyhed/artikel/totempo-er-sikret-overlevelse-ved-oprettelse-af-nyt-selskab/

Sidst rettet: 13/1-09