Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

09-09-2008 kl. 17:01

Kontakt motorkontoret/skat.
Jeg mener de har en blanket du kan udfyklde, så du ikke hæfter for dumheder begået efter den dag i har handlet. Og har du bevis for handelen (fx en underskrevet kæbsaftale her fra Bilbasen) står du meget bedre!
Held og lykke!

Sidst rettet: 9/9-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

09-09-2008 kl. 17:19

Husk at gøre skriftlig indsigelse mod bøden så kan udsteder ikke sende dig til foged retten.

FDM er til for det samme - koster ikke meget og du vil på prisen ind igen ved hjælp af diverse rabat ordninger.

Nej du kan umuligt hæfte for denne bøde idet du ikke har parkeret bilen... men det kommer nok til at tage lidt af din tid hvis du da ikke får FDM til at tage sagen.

Held og lykke

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

09-09-2008 kl. 17:39

Kontakt skat igen! Du skal ikke stille dig tilfreds med det svar.

Det er helt normal kotyme at sælge bilen med nummerplader og lade køber omregistrere den!

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

09-09-2008 kl. 17:44

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

09-09-2008 kl. 17:49

Du får her svaret fra FDM - ganske gratis

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2003/02/12/153319.htm

Nederste spørgsmål:

"Jeg har solgt min bil, den bliver afmeldt hos forsikringen men ikke hos Centralregistret for motorkøretøjer, idet den nye køber ikke omregistrerer den i 3 mdr. I denne periode har den nye ejer åbenbart parkeret hos Europark og fået en bøde, der så bliver sendt til mig. Hvordan forholder jeg mig nu?

Du skal protestere til Europark. Det er ikke dig, der har parkeret. Det er selskabet, der skal bevise, hvem der har foretaget parkeringen. Du bør slippe for betaling, men endnu engang, protester!"

Kristian Serup

Kristian Serup
bruger siden
11-01-2006

09-09-2008 kl. 18:45

Europark og andre private parkeringsselskaber uddeler "P-gebyrer", mens politiet eller et offentligt parkeringskorps uddeler "P-bøder". Forskellen er at de private selskaber skal påvise hvem, der foretog parkeringen, hvorfor du kan slippe hvis du kan bevise, at du har solgt bilen eller lånt den ud for den sags skyld. Jeg mener ikke du kan slippe for en "P-bøde" på samme måde.