Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
05-09-2008 kl. 21:56
Brian Binnerup
bruger siden
06-01-2004
05-09-2008 kl. 22:30
I de fleste tilfælde er aircon glimrende, funktionen er som sådan den samme med mulighed for at køle eller afdukke vinduer.
Ulempen ved aircon er ca. det tidspunkt vi har nu - i sommerperioden er det generelt tændt, og i vinterperioden kun tændt for at afdukke vinduer, men pt. giver det lidt problemer, da det bliver lidt for koldt at slå det til, og lidt for varmt at slå det fra, med det resultat at man tænder og slukker for det ret hyppigt.
For mig er klima'et ikke et krav, men jeg villle godt give nogle tusinde ekstra for en bil der har klima frem for aircon, og ja, det er dyre kroner, men der er altså en forskel på hvordan de kan benyttes.
Dual-zone klima ville jeg til gengæld ikke betale ekstra for i forhold til et klima anlæg...
Det skal nævnes at bilen med klima har anlæget tændt hele tiden, og bilen med aircon slåes det til og fra. Og, det er lidt lissom en regnsensor - du mangler det ikke umiddelbart, men når du har det, så er det rigtigt rart at du ikke skal sidde og pille ved knapper hele tiden.
Mvh
Brian
Sidst rettet: 5/9-08
Profil slettet
06-09-2008 kl. 07:39
Med aircon tænder du det når du sveder og så køler den bilen, nemt og simplet !
Det skal lige siges at citoren ikke er en haj til det med elektronik og BMW kan sikkert lave klimaanlæg som fungere 110 %
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
06-09-2008 kl. 08:15
Jeg syntes altid, at der blev for koldt i bilen, når det var tændt - meget svært at indstille som man havde lyst.
Dermed brugt jeg det stort set kun til at nedkæle bilen, hvis den havde holdt parkeret lige i solen, eller på meget meget varme dage.
Min nuværende bil har klima, og det er bare noget der virker.
Den står konsekvent på 21 grader, og hvis man alligevel småfryser eller -sveder, så skal man bare justere temperaturen med en enkelt grad op eller ned.
Komfortniveauet er ganske enkelt et helt andet med klima. Det ville jeg ikke undvære, og da slet ikke i en ellers lækker Bimmer.
Profil slettet
09-09-2008 kl. 12:25
Profil slettet
09-09-2008 kl. 12:28
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
21-09-2008 kl. 17:09
Aircon køler og køler, og det bliver nogen mennesker syg af... Jeg kan ikke tåle det f.eks.
Klima er langt bedre. Du sætter den til en eller anden temp. og så holder den temperaturen hele tiden. Det fungerer langt bedre end kun Aircon.
Og hvis det er en BMW du overvejer, så skal du vente på at finde en med Fuldaut. klima. Så er det også nemmere at komme af med den igen.
Det vil jeg på det kraftigste anbefale. Du bliver mere glad for klima i længden.
Havde det været en mere almindelig bil er det ikke lige så vigtigt. Men det er klart at foretrække.
Hvis jeg selv skulle købe bil igen i det prisniveau hvor man kan forvente enten aircon eller klima, vil jeg til hveren tid vælge klima. Det er bare meget mere velfungerende....
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
22-09-2008 kl. 10:14
Sidst rettet: 22/9-08