Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
05-09-2008 kl. 10:55
Hej Dan.
Jeg er også blevet kontaktet af en "udenlandsk" person, som vil købe min bil.
Han eller de har floreret i et stykke tid nu, fidusen er følgende:
Efter lidt snak frem og tilbage ønsker han at købe din bil, han sender derefter en udenlandsk check til dig, som han ved en "fejl" får skrevet på et for stort beløb, han beder dig derefter om at sende de overskydende penge tilbage til ham.
En udenlandsk check er mange dage undervejs, så selvom banken har sat checken ind på din konto, så kan de tilbagetrække pengene hvis checken ikke har dækning ( og der er der selvfølgelig ikke).
Svindlen går kort sagt ud på at det du sender til ham taber du.
Jeg er også blevet kontaktet af en "udenlandsk" person, som vil købe min bil.
Han eller de har floreret i et stykke tid nu, fidusen er følgende:
Efter lidt snak frem og tilbage ønsker han at købe din bil, han sender derefter en udenlandsk check til dig, som han ved en "fejl" får skrevet på et for stort beløb, han beder dig derefter om at sende de overskydende penge tilbage til ham.
En udenlandsk check er mange dage undervejs, så selvom banken har sat checken ind på din konto, så kan de tilbagetrække pengene hvis checken ikke har dækning ( og der er der selvfølgelig ikke).
Svindlen går kort sagt ud på at det du sender til ham taber du.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
05-09-2008 kl. 11:52
Jeg fik en lignende henvendelse for et par år siden, jeg bad afsenderen (som var fra spanien) om at overføre beløbet via SWIFT, og afhente bilen i Danmark. Hørte aldrig mere fra ham. :-)