Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
05-09-2008 kl. 12:05
Jeg har kun én gang hørt om problemet, og det var i en brugtbilsanalyse på FDM's hjemmeside. Jeg ville ikke være nervøs for det. Jeg ved faktisk ikke om problemet er løst på den faceliftede E46.
Ang. brændstofforbrug, så regn med ca. 13-14 km/l på landevej, 7-8 km/l i byen. Jeg havde en E46 325i '02 og den holdte et snit på ca. 11 km/l ved blandet kørsel - og jeg kørte ikke altid pænt.
Jeg fyldte V-power på den (dengang oktan 97), og det gik den rigtig godt på - ikke fordi den voldsomt meget længere på literen +0,5 km/l, men den havde en noget bedre lyd i tomgang - specielt når den var kold.
Grunden til at motoren ligner 323'eren meget, er at det er lidt samme motor. Den har i 325'eren fået længere slaglængde og dobbelt-vanos (variabel indsugning). Det giver den et bedre moment ved (meget) høje omdrejninger, hvilket medvirker 192 hk og ikke "kun" 170 hk som 323'eren (da Effekt [kW] = moment [Nm] x omdr [rad/s]). 325'eren har en lækker karakteristik, og det er lidt cool at den liver op ved ca. 5500 omdr/min og sparker lidt fra sig.
God fornøjelse med den - jeg er i hvertfald ikke misundelig da! :-(
Ang. brændstofforbrug, så regn med ca. 13-14 km/l på landevej, 7-8 km/l i byen. Jeg havde en E46 325i '02 og den holdte et snit på ca. 11 km/l ved blandet kørsel - og jeg kørte ikke altid pænt.
Jeg fyldte V-power på den (dengang oktan 97), og det gik den rigtig godt på - ikke fordi den voldsomt meget længere på literen +0,5 km/l, men den havde en noget bedre lyd i tomgang - specielt når den var kold.
Grunden til at motoren ligner 323'eren meget, er at det er lidt samme motor. Den har i 325'eren fået længere slaglængde og dobbelt-vanos (variabel indsugning). Det giver den et bedre moment ved (meget) høje omdrejninger, hvilket medvirker 192 hk og ikke "kun" 170 hk som 323'eren (da Effekt [kW] = moment [Nm] x omdr [rad/s]). 325'eren har en lækker karakteristik, og det er lidt cool at den liver op ved ca. 5500 omdr/min og sparker lidt fra sig.
God fornøjelse med den - jeg er i hvertfald ikke misundelig da! :-(
Ulrik Thrane
bruger siden
16-03-2005
06-09-2008 kl. 12:20
Jeg kunne godt give dig det indspark at du skulle vælge en 328Ci istedet. Årsagen er at den har noget bedre moment + den er en smule billigere fordi den er et år eller 2 ældre.
Har selv haft begge og motorlyden er noget dybere og bedre i 328 end 325.
Rent faktisk kørte 328´eren længere på literen, måske pga større moment.
Sats på omkring 12 km/l hvis du kører nogenlunde lange ture. Den er nemli´ tørstig ved bykørsel.
Men ligegyldig hvilken en du vælge får du en kanon bil -og ikke mindst lyd!
Har selv haft begge og motorlyden er noget dybere og bedre i 328 end 325.
Rent faktisk kørte 328´eren længere på literen, måske pga større moment.
Sats på omkring 12 km/l hvis du kører nogenlunde lange ture. Den er nemli´ tørstig ved bykørsel.
Men ligegyldig hvilken en du vælge får du en kanon bil -og ikke mindst lyd!