Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 13:41

Hej Allan!

Mazda 3 i True red lyder rigtig smart og flot.

Du kan roligt købe dig den bil og lad ikke bilens lak afskrække dig. Røde biler falmer uanset om det er en metallak eller ej.

Med det danske klima, behøver du ikke være bange for at den bil vil falme og miste glansen i lakken.

Og mht. lidt sværere omsættelighed den dag du vil af med bilen giver jeg ikke Jacob helt ret. Rigtig rød, orange, blå og specielt hvid er blevet og vil fremover være den nye trend, fordi vi har haft så mange år efterhånden med sorte og grå upersonlige kedelige biler.

Mvh Martin Hjorth

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 13:55

Jeg ville bare være glad for at jeg fandt en farve, jeg syntes om, uden at skulle slippe 5-10.000 ekstra for metallak. Det har jo kun meget lidt at gøre med den reelle merpris for en anden farve, herunder at man jo også betaler 3 gange her pga afgifterne. Og man skal ikke tro man får noget videre for det, når den skal sælges. Og så kan en mazda 3 jo sagtens være rød. Værre hvis det var en mercedes eller lign.

Og så er ikke-metallakker nemmere at reparere, hvis der kommer skader.

(Men hvorfor mazda 3 egentlig - det er jo snart en gammel model - jeg ville da vælge noget andet. selvom det sikkert er en meget meget driftsikker og god bil. Og enig I du skal huske rustbeskyttelsen, hvis du skal holde bilen mere end 2-3 års tid)

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

03-09-2008 kl. 14:39

men hvis man ikke skal beholde bilen i mere end 2-3 års tid, så behøver man ikke rustbeskytte? så kan den anden eller tredje ejer få lov at døje med rust?

sikke dog en holdning :-)

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2008 kl. 18:52

Til Kasper - nej selvfølgelig er det da fint at rustbeskytte for fremtidige ejeres skyld. Bilen holder også længere og dermed er det godt for miljøet. Men jeg tror ikke man får flere penge for bilen, når den sælges - i hvert fald ikke de 3-5000 det efterhånden koster, så ud fra det synspunkt skal man kun gøre det, hvis man vil beholde bilen længe.

Man kan jo også vælge en bil, der er godt beskyttet og så skal man ikke tænke på det, sålænge bilen er ny.

Til Hr. Jakobsendet med kvalitet er jo lidt en religion, men der sælges jo fx mange kia ceed og hyundai i30, der er noget billigere (kia giver for øvrigt 13-15-000 i rabat har jeg selv lige erfaret), ellers er der jo Opel astra (der heller ikke er helt ny) og Ford Focus. De franske nævner jeg ikke, for dem ville jeg aldrig selv købe. Ligesom mange ikke vil køve koreanere, som jeg har gjort, - og dermed er vi tilbage til det ved religionen. Men jeg skrev vist også før, at mazda 3 jo er en fin bil - den er bare ikke helt ny og mangler jo fx noget i sikkerhed. Dieselmotoren kan jeg ikke huske om har partikelfilter (har ikke 5 stjerner), men det er jo også et must i dag. Nu har jeg selv købt en hyundai sonata, og den er jo heller ikke nymoderne og med stor sikkerhed, så....ja sån er der forskellige ting man lægger vægt på.