Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
02-09-2008 kl. 13:00
Bilen vil dog kunne køre mange år endnu - også i miljøzoner - uden DPF monteret.
H P
bruger siden
06-01-2004
02-09-2008 kl. 13:34
Jeg tror iøvrigt ikke at det kan betale sig at eftermontere et PDF.
Ud over en komplet ny udstødning så skal du formentligt have sktíftet eller omkodet bilens BSI-boks.
Det ender nok med at det bliver billigere at købe en bil hvor det er standart.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
02-09-2008 kl. 16:52
• efter 1. september 2008 skal være partikelfilter på alle EURO 2 køretøjer eller ældre
• efter 1. juli 2010 skal være partikelfilter på alle EURO 3 køretøjer, dvs. køretøjer eller ældre
Jens' bil er ganske givet EU4 og vil derfor ikke være inkluderet i dette tiltag - medmindre der er lovstof jeg ikke har set, og selvfølgelig at man mener der skal stilles større krav til personbiler end til +3500 vogne.
I tyskland er der flere virksomheder der eftermonterer på nyere biler.
Sidst rettet: 2/9-08
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
03-09-2008 kl. 15:35
1. Ville det overraske dig hvis man valgte at administrere lovgivning på den måde.
2. Du betaler inddirekte via forhøjede omkostninger for vognmændene som skal eftermontere og udskifte køretøjer, for at leve op til gældende lovgivning.
3. Jeg må henvise til min første kommentar, jeg tvivler på at man vælger at administrere lovgivningen på samme måde for personvogne.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
03-09-2008 kl. 20:35
Umiddelbart var registreringsafgiften udelukkende blevet nedsat for at sænke bilparkens gennemsnits co2 udledningen i Danmark til under EU kravene. Dette gjorde de behændigt ved at sænke afgiften på billige biler, således at der var incitament til at købe disse. Herudover var det jo så også en sidegevinst at de billigste biler var det sted hvor staten ville miste færrest indtægter på registreringsafgiten. (blot en konspirations teori)
Men igen, politikere er ikke til at stole på!
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
04-09-2008 kl. 08:27