Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-09-2008 kl. 13:00

Udfra et idealistisk synspunkt er det en god idé at få eftermonteret DPF.

Bilen vil dog kunne køre mange år endnu - også i miljøzoner - uden DPF monteret.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-09-2008 kl. 13:34

Der er, mig bekendt, ikke nogle Partikelfiltre der er vedligeholdelsesfrie.

Jeg tror iøvrigt ikke at det kan betale sig at eftermontere et PDF.

Ud over en komplet ny udstødning så skal du formentligt have sktíftet eller omkodet bilens BSI-boks.

Det ender nok med at det bliver billigere at købe en bil hvor det er standart.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-09-2008 kl. 16:52

Nu bor jeg ikke i Stor København, men sådan her er reglerne udlagt:

• efter 1. september 2008 skal være partikelfilter på alle EURO 2 køretøjer eller ældre

• efter 1. juli 2010 skal være partikelfilter på alle EURO 3 køretøjer, dvs. køretøjer eller ældre

Jens' bil er ganske givet EU4 og vil derfor ikke være inkluderet i dette tiltag - medmindre der er lovstof jeg ikke har set, og selvfølgelig at man mener der skal stilles større krav til personbiler end til +3500 vogne.

I tyskland er der flere virksomheder der eftermonterer på nyere biler.

Sidst rettet: 2/9-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

03-09-2008 kl. 15:35

men;

1. Ville det overraske dig hvis man valgte at administrere lovgivning på den måde.
2. Du betaler inddirekte via forhøjede omkostninger for vognmændene som skal eftermontere og udskifte køretøjer, for at leve op til gældende lovgivning.
3. Jeg må henvise til min første kommentar, jeg tvivler på at man vælger at administrere lovgivningen på samme måde for personvogne.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

03-09-2008 kl. 20:35

Jeg kan ikke forestille mig at man går længere i København end man allerede har gjort i både Tyskland og Italien. (Der sidder trods alt 1.5 millioner vælgere i hovedstaden :-) I EU har vi ikke hidtil været forgængere for miljø initiativer, og hvis vi har er vi i min erindring ofte en del "blidere", så længe det ikke skæpper i statskassen.

Umiddelbart var registreringsafgiften udelukkende blevet nedsat for at sænke bilparkens gennemsnits co2 udledningen i Danmark til under EU kravene. Dette gjorde de behændigt ved at sænke afgiften på billige biler, således at der var incitament til at købe disse. Herudover var det jo så også en sidegevinst at de billigste biler var det sted hvor staten ville miste færrest indtægter på registreringsafgiten. (blot en konspirations teori)

Men igen, politikere er ikke til at stole på!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

04-09-2008 kl. 08:27

Det er korrekt - jeg nåede heldigvis at skifte inden ændringen; til en bil som ikke blev påvirket af denne ændring. Men der skulle have været en overgangsordning, evt med et ekstraordinært ligningsmæssigt fradrag, som kompensation.