Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004
27-08-2008 kl. 22:25
Mener selv at 15.000 under en forhandlerpris er fair, men så taler vi vel om biler i prisklassen omkring 100.000,-
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
28-08-2008 kl. 11:39
Hvis vi kikker på relativt nye biler er jeg tilbøjelig til at give dig ret Michael, men omvendt på lidt ældre biler (5+ År) kan der meget vel være forskel på køretøjets stand og udstyr som giver en difference. Jeg vil hellere købe en privat - "overplejet" bil, end af en forhandler der har modtaget en gammel skrotheks i bytte som er blevet smurt ind i eyeliner og skosværte!
Men igen det kræver evnen til at kunne vurdere køretøjets relle værdi, og det kræver igen at man tager ud og ser giraffen først - internettet er taknemmeligt og et godt redskab, men du kan jo ikke se om der "er en motor i" bilen.
Sidst rettet: 28/8-08
Profil slettet
28-08-2008 kl. 12:33
Morten H
bruger siden
03-04-2005
30-08-2008 kl. 00:14
Jeg har netop solgt min bil, som har været til salg herinde siden februar.
Denne havde jeg sat til kr. 148.000,- hvilket jeg selv syntes, lød helt fornutigt.
Der var vitterligt ikke ét eneste seriøst bud på bilen, som stod i en stand ud over det sædvanlige, hvilket også fremgik af billederne - jeg fik tværtimod både sms'er og mails, hvor det heri fremgik med allerklareste tydelighed, at de potentielle købere langt fra havde tænkt sig, at give min pris!
Mails som "100k - men så skal vi også handle nu" og sms med teksten "Jeg kommer også fra XXX, så vi kan vel snakke om prisen" var henvendelser, som jeg ikke engang ville svare på, når de - inden at have set bilen - ville til, at prutte om prisen.
Jeg fik netop tanken om, at jeg måske i min subjektive vurdering af prisen, havde sat den lidt for højt - men nej, bilen var dette værd.
At der så er helt ufattelig mange mennesker, der giver den som en nymodens udgave af "Låsby-Svendsen", eller hvis favoritprogram er Rabatten og derfor mener, at der skal pruttes om prisen på ALT...tja, det er jo disse folk, som er med til, at os såkaldte "guldklump"-ejere vurderer vores priser lidt højere, end rimeligt er, for så har vi lidt, at gi' af og vi ender måske på markedsprisen i sidste ende!
Lige så vel, som mange sælgere sætter priserne på deres biler for højt, lige så mange potentielle købere med et - efter deres egen opfattelse - fantastisk udviklet "kræmmer-gen" findes der!!
P.S. Bilen er lige skudt af til en forhandler...pris: kr. 147.000,-
Sidst rettet: 30/8-08
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
30-08-2008 kl. 17:32
Hvordan kan i købe hus - størstedelen af et huskøb er subjektivitet - og størstedelen af husene er udbudt til priser langt over niveau...hvad gør i så der?
Betaler den pris det er værd? Eller kontakter sælger (mægler), ser huset, og snakker om prisen...
Morten H
bruger siden
03-04-2005
31-08-2008 kl. 23:38