Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-08-2008 kl. 13:18

Hej.
Dine overvejelser er fornuftige efter min mening og du skyder ikke helt ved siden af i din bedømmelse af bilerne.
Mazda`en har jeg ikke selv prøvet endnu, men du har nok ret i at den er lidt mindre end de andre

Grande Punto`en har jeg selv i en 1,2 Active, så 1,4` eren har nok lige det ekstra at skyde med.

Mitsubishi har længe været min favoritmærke, men blev skuffet over motorstøj i 1,1 l . 1,3`eren virker stadig lidt "lad" men måske var det blot det eksemplar jeg prøvede.

Mit valg ville være Grande Punto af de tre.

Andre alternativer kunne være Opel Corsa, Suzuki Swift, og Hyundai I30.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

25-08-2008 kl. 08:58

Hvordan i alverden har du fået den opfattelse at en skoda er landets mest solgte ?? den kommer jo ikke engang i nærheden !!

Ang spørgsmålet, så prøv lige at se den colt lidt efter i sømmene, sikkert en lækker lille bil, men rust-beskyttelse er der nu ikke meget af

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

25-08-2008 kl. 10:22

Nej der er ikke problemer med drifsikkerheden i en Punto, det er ren og skær fordomme.. Jeg har selv haft to Grande Punto'er, en sport og en alm 1,2 8v.. Og BEGGE kørte rigtig godt og kvaliteten er skudt i vejr i forhold til de ældre modeller så du kan roligt købe dig en Grande.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

25-08-2008 kl. 15:53

Men den er også klassens grimmeste bil, alene det burde skræmme enhver - synes sjovt nok at den faceliftede er grimmere end sin forgænger, er det kun mig??

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
16-10-2006

25-08-2008 kl. 21:56

Hej Kasper.

Jeg ville klart vælge Mazda2.
Der gives 3 års garanti, Mazda tilbyder en super forsikring hos IF til 4800 kr om året for fuld kasko. Der en en selvrisiko på kun 3000 kr, og ikke noget med nogen sort boks eller andet. Den blev kåret til året´s bil i dk i 2007, det må der være en grund til.
Min mor har selv en, den kører rigtig godt. jeg vil mene den udstråler noget mere værdi end de to andre du nævner, har prøvet fiatén selv og er ikke imponeret. Jeg vil også mene Mazdaén holder værdien bedst.

Held og lykke med dit valg.

Mvh Allan Jensen

Michelle G.

Michelle G.
bruger siden
06-01-2004

26-08-2008 kl. 22:50

Mere rummelig og sikker bil finder du ikke.
Det bliver et hit for dem.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

27-08-2008 kl. 01:30

Hmm fordi en bil en månede eller seks er den bedst sælgende, er det vel ikke nødvendigvis den mest solgte ?? så ville det vel være den man oftest mødte på vejene, og det er vist ikke tilfældet med skoda
fa(gaaab)bia !

anders larsen

anders larsen
bruger siden
10-04-2005

05-09-2008 kl. 08:18

Hej.

Jeg var igennem sammen proces i marts, hvor corsa og note og ceed dog også var med i feltet. Efter nøje prøvekørsel af alle modeller flere gange og vurdering af pris kontra udstyr og brugervenlighed, faldt valget på en hvid colt 1,3 insport coolpack. Fed bil med mange gode detaljer. Alt i udstyr samt et frækt look med røgfarvede lygteglas og tonede ruder. Genialt bagsædearrangement, når man skiftevis har brug for bagsædeplads og baggagerumsplads. Og altså igen: 164000 kr inc fartpilot og levering. Den eneste bil jeg syntes, der slog den på køreregenskaber var corsaen. Men den havnede på ca. 200000 kr med samme udstyr.

mvh Anders

Profil slettet

Profil slettet

05-09-2008 kl. 21:52

Kan kun tilslutte mig, at det alle er fine biler. Men du bør rustbeskytte dem alle sammen fra ny, hvis du vil holde bilen længe.

Tror du skal være opmærksom på at få købt puntoen til den rigtige pris (rabat) og så tror jeg du kan få en lidt lavere afskrivning på en diesel, men den koster lidt mere end dit budget i indkøb.

Corsaen er efter min mening mere lækker, men jo osse langt dyrere

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2008 kl. 12:33

ja en god deal... Hvad er det? alt er jo relativt, nogle vil jo kalde 5.000 i rabat en god deal, mens andre på samme bil får ca. 15.000 i rabat...

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2008 kl. 09:10

Hej Casper
Vi valgte i april en ny Colt 1,5 all-shift. Motorstørrelsen fordi den skal trække en trailer med vores cabinebåd (800 kg.) Mit valg faldt på Colten ud fra FDM´s sammenlignende test i 2005, hvorefter Colten er bedst kørende. Den har ikke skuffet med sine kontante, sportslige og entydige køreegenskaber. Den kan være hurtig og sjov at køre, men kan med sin halvautomatiske gearkasse, fartpilot og aircondition også bruges til cruising ! Støj synes vi ikke er noget problem.
Vedr. sikkerheden skal det bemærkes, at den bil, der var med i crashtesten, havde 4 airbags, nu er der monteret 6 i Colten.
Vi er rigtig glade for bilen. Hvor får man ellers en komplet udstyret cruiser for 180 k. ? Og så fik vi en rigtig god pris for vores brugte byttebil.