Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

23-08-2008 kl. 13:07

Det er vel et spørgsmål om hvordan man skal definere søgefeltet "Årgang" her på Bilbasen. Er det året for 1. indregistrering eller modelåret? Det står vist ikke beskrevet nogen steder.

Principielt er der vel ikke noget i vejen for at Bilbasen valgte at lade datoen for 1. indregistrering styre i hvilket år bilen optræder. Men omvendt vil det jo så også betyde at hvis du går efter en bestemt modelårgang vil du skulle vide i hvilket år den første bil i DK er blevet indregistreret (og det ved den almindelige bilkøber nok langtfra).

Så der er vel fordele og ulemper ved begge modeller.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

15-09-2008 kl. 08:40

Jeg er enig i stort set alt, jeg har læst i denne linie. Men prøv lige at forholde jer til dette: Forskellige store uafhængige kæder og autoforhandlere sælger parallelimporterede biler til lave priser. Disse biler kan sagtens være produceret flere år før de sælges som nye. Hvordan skal man forholde sig til det? Jeg mener - selvom bilerne ikke er blevet brugt i mellemtiden, er der da visse ting, som ændrer sig gennem tid - gummi, for eksempel - således at dæk, dele af ophæng etc. potentilet er i ringere forfatning.
Prisen er jo så lavere, forståes.
Men - en Austin Allegro registreret første gang i 2008 (for at sætte det på spidsen) er altså ikke en årgang 08 for mig...!?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg