Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
22-08-2008 kl. 09:28
Air-con affugter luften. Der er ligesom en bakke der samler vandet op under fordamperen og så løber det ud under bunden af din bil. Hvis der står lidt vand i den bakke, så når du tænder for blæseren uden at bruge air-con, så dugger ruderne med det samme. Når du bruger air-con, så prøv at slukke for det ca 5 min før du ankommer, så vil fartvinden tørre noget af vandet væk.
Profil slettet
23-08-2008 kl. 10:33
Hej.
Det virker som om at nogle biler med AC er mere "tætte" end biler uden.
Dvs. at i situationer hvor en bil sagtens kan klare sig med ventilation for afdugning, så skal en bil med AC have dette tændt istedet for.
Det er jo nok ikke selve bilens konstruktion der er anderledes, men mere at luftindtaget er lavet på en anden og mindre effektiv måde hvis man har AC.
Oplevede det selv da jeg fik en Mitsubishi Carisma 1,9 DI-D. Blot en regnbyge og total dug med alm ventilation.
Det oplevede jeg aldrig med den tidligere Xantia, der effektivt kunne klare sig uden AC.
Det virker som om at nogle biler med AC er mere "tætte" end biler uden.
Dvs. at i situationer hvor en bil sagtens kan klare sig med ventilation for afdugning, så skal en bil med AC have dette tændt istedet for.
Det er jo nok ikke selve bilens konstruktion der er anderledes, men mere at luftindtaget er lavet på en anden og mindre effektiv måde hvis man har AC.
Oplevede det selv da jeg fik en Mitsubishi Carisma 1,9 DI-D. Blot en regnbyge og total dug med alm ventilation.
Det oplevede jeg aldrig med den tidligere Xantia, der effektivt kunne klare sig uden AC.