Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
05-08-2008 kl. 11:17
Jeg har selv en Passat st.c. Sportline 170 tdi PD m. DSG. Det er verdens bedste bil !. Det med at DSG ikke kan holde er noget sludder. Dels ville VW da aldrig sende noget på markedet som ikke holder og dels er DSG gearet jo "bare" 2 almindelige koblinger, sån lidt kort sagt. Øvrigt "indmad" er også selvsagt dimensioneret til kræfterne.Så drop den bekymring!
Jeg har set at VW lige nu kører et tilbud på en Passat Variant 170 PD hvor du faktisk får DSG med gratis !!!! Men det er nok med at slå til hurtigt. http://www.volkswagen.dk/vw/personbiler/Passat/
Jeg købte selv bevidst en PD inden den bliver afløst af CR. Dens karakter harmonere perfekt med DSG. Den ellers lidt kritiserede "ketchupeffekt" v. PD styrer DSG sublimt og sørger for max moment er tilstede hele tiden. CR fordeler kræfterne mere ens og der tror jeg fordelen v. DSG får lidt fløjten!
Held og lykke med valget.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
05-08-2008 kl. 13:32
MHT Audi A6 synes jeg jo at en A6 er noget af det lækreste du kan finde på markedet. Men jeg synes altså også at udstyrslisten skal være lang. Ellers bliver den lidt ordinær.
Ulempen ved en A6 tdi er at den larmer meget, hvilket ikke klær bilen.
Men om du skal vælge ny Passat frem for brugt A6 afhænger også lidt af hvor vigtigt det er for dig med motoren og kræfterne. 140 hk i A6 er måske lige klein nok...
Passat er ikke lige så lækker, men uden tvivl en fin bil.
Profil slettet
05-08-2008 kl. 13:43
Det med at DSG ikke kan holde må du meget gerne dokumentere - for ellers er det jo bare som så meget andet, i katagorien: "øv-bøv-sure rønnebær og jantelov, og lortet holder jo sikkert ikke alligevel".
Det med at PD larmer mere end CR. Ja, det er rigtigt, men der er altså en verden til forskel fra en 1,9 PD med ca. 100 hk og så den meget mere moderne 2,0 170 hk PD. 170´eren har 16v + Piezo indsprøjtning samt balanceaksler og den larmer bestemt ikke ! Min gamle C5 med 2,0 137 hk CR larmede mere end 170 pd. Så stom vanesnakken og kom frem med dokumenteret fakta !
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
05-08-2008 kl. 13:52
En Audi A6 er heller ikke verdens bedste bil, men den er noget tættere på at være det end Passaten. Jeg vil til enhver tid vælge en A6 med at par år på bagen pga. det noget federe design, bedre komfort og en formentlig noget lavere afskrivning. Hverken VW eller Audi er gavmild med udstyr, men går du op i udstyret, vil du klart få mere udstyr for pengene i en brugt A6 end i en ny Passat.
Personligt ville jeg ikke have noget problem med den lille TDI i en A6. Alternativt kan du hurtigt give den lidt mere power med en chiptuning. Drivlinen er formentlig den samme i A6 TDI 140 og A6 TDI 170.
Profil slettet
05-08-2008 kl. 14:04
Det med verdens bedste bil er selvfølgeligt subjektivt og hvad der økonomisk kan lade sig gøre i min verden.
Nu vil jeg lige informere dig om at 170 hk ´eren altså ikke kan fåes i en A6. Der findes en del andre motorer, men gennerelt går de op i seks-benede når ydelsen overstiger ca. 150 hk.
Min Passat er aldeles veludstyrret og jeg kan faktisk ikke finde på mere udover det den har uden vi går over i lir og unødvendigheder. Den har f.eks. ikke varme i bagsæder eller aut. bagagerumslukning. Vedr. stil så synes jeg en A6 udstråler for meget tung direktør og morfar, hvor Passat er mere ungdommelig, frisk og familiestylet.
Profil slettet
05-08-2008 kl. 17:30
Søren Steen har ret i at en modehvid er hot pt - men hvad med når det skal "skydes af " igen ?? Jeg turde kun gøre det hvis der er tale om en firmabil! Min er Sølvmetallic og det passer perfekt til bilen.
At 2,5 v6 dieselmotoren ikke er verdens stærkeste konstruktion har du ret i - dog har de fleste her i landet levet et taxaliv som jo kan tage livet af de fleste biler (excl. MB). Tiptronic påstanden regner jeg for lig med Martins påstand om DSG - Dokumentation tak !
Vedr. V70 går jeg ud fra du mener nyeste model. Prismæssigt har du ret at det er et trin op - meeeen helt ærligt - det hækdesign!! Please, det ligner jo noget Subaru kasserede i ´80érne (og det siger ikke så lidt :-)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-08-2008 kl. 18:55
Det er ikke en 3,0 tdi jeg mente. Den lyder sgu godt. Det er mere en blæret lyd der kommer ud af dem. Men 2,0 Tdi larmer meget.
Jeg tror du må have misforstået hvad jeg havde skrevet tidligere.
Profil slettet
07-04-2009 kl. 21:58