Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2008 kl. 11:21

Nu er det vel heldigvis ikke så tit man er oppe på de hastigheder, men på den netop overståede ferie havde jeg da min Passat 170 oppe på 220 km/t og den kørte bare som et lokomotiv. Så jeg kan bestemt ikke genkende problemet. Måske har det noget at gøre med din dækmontering. Jeg kører 17" 235/45

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

04-08-2008 kl. 11:37

Nu er det kendt, at den omtalte bil er rimelig blød i undervognen og en konsekvens deraf er, at den kan føles løs og ustabil ved høje hastigheder. Der er flere måder hvorpå, man kan forbedre undervognens performance ved høje hastigheder. En af de bedste er, at montere et sæt kvalitets sænkningsfjedre.... eller rettere HR eller Eibach. Især sidstnævnte - Eibach - laver nogle fremragende(!) fjedre kaldet Eibach Pro-Kit. Disse fjedre er progressive, hvilket bevirker, at bilen ved daglig kørsel og bykørsel opleves mindst lige så komfortabel som med standard fabriksfjedre. Når hastigheden øges, og bilen køres mere 'aktivt', bliver fjedrene hårdere, og bilen ligger perfekt på vejen, og komforten i bilen er stadig særdeles høj!

Det bedste råd er derfor at montere et sæt Eibach Pro-Kit fjedre, disse arbejder fint sammen med bilens origianle støddæmpere, og du får en langt langt bedre undervogns-performance ved alle hastigheder. At fjedrene så samtidig sænker bilen 30mm., gør kun bilens udseende endnu bedre! Eibach Pro-Kit er selvfølgelig TÜV-godkendt.

Alternativt til Eibach, kan du vælge HR; dette er også kvalitetsfjedre, men disse opleves noget hårdere end fabriksfjedre og Eibach Pro-kit.

Se evt. mere her: http://www.eibach.de/index_2.php?SPA=1&C_lang=en

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2008 kl. 13:42

Man kunne vel overveje at sænke farten, det er ganske få steder i Europa man må køre lovligt med disse hastigheder.

Passat er en fin familiebil og ikke en sportsvogn, men det er vel ikke med dine børn på bagsædet og ferieoppakning du kører disse hastigheder.

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2008 kl. 14:09

OK - Nu tror jeg ikke det var en moralprædiken Ole eftersøger, så hold da lige dine meninger andetsteds Lars!
Jeg glemte i mit indlæg at fortælle, at min Passat er en Sportline, som jo er sænket og stivere end en Trendline, så Henrik har formentlig ganske ret i sit glimrende indlæg.

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

04-08-2008 kl. 15:06

Glemte forresten at skrive, at sæt Eibach Pro-Kit fjedre til en VW Passat formentligt koster cirka 1500-1700 kr. - og de er givet rigtig fint ud.