Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

03-08-2008 kl. 17:57

Kan det være tændrør? lyder motoren ellers normalt. Jeg er lidt i tvivl.
Men jeg ved det desværre ikke præcist...

Men Ellers bare ud til ford, de burde have en idé om det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2008 kl. 17:58

Det lyder til, at den er slået over på nødprogram af en eller anden grund. Der er ikke andet at gøre end at besøge det lokale Ford værksted og lade dem sætte deres computer til og lave en fejllæsning.

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2008 kl. 19:49

Måske er din katalysator "faldet sammen".. Altså materialet i kat'en ligger nu som en klump, der blokere når motoren for gas..

Held og lykke...

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2008 kl. 10:49

Jeg er sikker på det er lambda-sonden i katalysatoren, som er stået af og derved har sat motoren på nødprogram. Har selv prøvet det flere gange med en Golf benziner engang. Min osede også og lugtede "forkert" når man i tomgang gik om bag bilen og kiggede/lugtede.

H. Vestergaard

H. Vestergaard
bruger siden
05-12-2005

05-08-2008 kl. 10:05

Hej, jeg har samme bil og har oplevet noget lignende. Motorens trækkraft stiger voldsomt ved ca. 4000 omdr./min., hvilket skyldes at en lille elektromotor via et kort wiretræk åbner for et ekstra gasspjæld.

Den var defekt på min, og Ford udskiftede reservedelen uden at blinke, udgift næsten 4.000 kr. :-(

Hvis du har mod på det (??), kan du eventuelt selv forsøge at rense og smøre med silicone-spray, det er ikke så vanskeligt, men under alle omstændigheder ville jeg henlede værkstedets opmærksomhed på dette. Held og lykke.

H. Vestergaard

H. Vestergaard
bruger siden
05-12-2005

08-08-2008 kl. 21:09

Hej Jesper, Jeg tror, at "motorrumsdesignet" er lidt forskelligt på de forskellige årgange, men på min sidder der et sort plastdæksel med modeloplysninger imellem motorhjelmslås/ køler og indsugningsmanifolden, altså fremme i den forreste del af motorrummet. Plastdækslet, der er fastgjort med 3 skruer, skal afmonteres, og under dette dæksel sidder elektromotoren i en boks, der har størrelse ca. som en stor husholdningstændstikæske. Der går en wire ud fra boksen, der er lukket med et metaldæksel, der er fastgjort med 4 skruer. Under dette dæksel sidder der et antal små tandhjul, i noget, der kunne ligne en mini-gearkasse. Det er hér, jeg har smurt med siliconespray, og det har hjulpet i en periode, men jeg synes nu ikke at det fungerer helt så godt som oprindeligt, men det tror jeg måske skyldes, at jeg (torsk) samtidigt fik drejet på på de små tandhjul, så forsøg at undgå dette, alternativt notér dig udgangspositionen, således at du kan dreje tilbage til præcist samme position, inden du lukker igen. Derudover har jeg forsøgt at rense og smøre de mekaniske dele, d.v.s. wire, fjedre, vippe-arme m.v. Lidt svært at forklare på skrift, du er velkommen til at ringe til mig på tlf. 27105900 hvis du vil. Mvh. Henrik
Sidst rettet: 8/8-08

Sidst rettet: 8/8-08

H. Vestergaard

H. Vestergaard
bruger siden
05-12-2005

10-08-2008 kl. 19:22

Hmm, det lød ellers som den samme fejl...... Hvis du vil sikre dig 100%at det ikke er den samme fejl, kan du eventuelt prøve at give godt med "håndgas" fra motorrummet, samtidig med at du holder øje med det ekstra gasspjæld; Hvis det åbner uden problemer ved omkring 4000 omdr., ja, så er det noget andet, som din bil fejler. MEN er spjældet i orden bør du altså kunne se at det åbner, på min er det ihvertfald helt tydeligt. Held og lykke.