Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2008 kl. 13:08

I starten vil det ikke have den store betydning, da din bil er 5 år og den nye er ja....helt ny.

Men taler vi om 5-10 år så vil folk sikkert vælge den nyere frem for den gamle model, da priserne er mere ens til den tid.

Der kan være ting som taler for den gamle model frem den nye ? eks. design og størsel m.m.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2008 kl. 13:33

Rundt regnet 20-25 % værditab ved modelskift.
Det er desværre min erfaring. Mest surt er det selvfølgelig hvis ens bil er nyere - så gør det jo mest ondt.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

31-07-2008 kl. 14:01

Til den tid er den 5-6 år og har ganske givet kørt næsten 100000 Km(?)

Bilen har derfor taget sit største værditab, og introduktionen af en ny model vil ikke være vigtigt for dig da bilerne henvender sig til to forskellige køber segmenter.

Det ville deriomd forholde sig anderledes hvis du køber en golf V lige før modelskiftet. Her ville det være klogt at vente en kende før du køber.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-08-2008 kl. 09:20

Hej Poul.

Jeg er ikke enig med A.M. vedr. værditab i forbindelse med modelskift.

Efter min bedste overbevisning kan der ikke siges noget entydigt om værditabet fordi:

1. Hvordan kommer den nye model til at se ud ? Det er ikke alle nye biler der er flottere end forgængeren Tænk bare på da Ford lancerede den sidste Scorpio.

2. Udstyr nye modeller har det med at være lidt sparsomt udstyret i forhold til de sidste årgange af den gamle model. Tænk på Passat med DK-pakken

3. Prisen. Hvad kommer den nye model til at koste. Hvis den stiger markant kan det ligefrem være at den gamle model bliver MERE eftertragtet.

4. leveringstid. Hvad hjælper det at der kommer en ny smart, veludstyret og prisbillig model hvis leveringstiden er 6-12 måneder.

Nå, nyd du bare din "gamle" bil og sælg den når det passer dig uden at spekulere på modelskiftene.

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2008 kl. 18:58

Skide godt indlæg der Henrik