Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-07-2008 kl. 08:29

Det er da altid noget, at "den er begyndt "at bruge mega meget olie. Det tyder ikke på abnorm slidtage ( så ville du have oplevet det lidt-efter-lidt ).

Jeg mener det er lækage, og stammer sikkert fra den utæthed du har konstateret. Du siger den drypper "meget lidt" - hvad der svarer til en 5 krone.

Jo - når den er parkeret ! Hvad sker der når den er under tryk og du kører ?? Så sejler olien måske af lækagen ?!

TILBAGE til i pit på værkstedet der har skiftet diverse pakninger og få utætheden konstateret og lavet.
Så tror jeg du er tilbage på banen igen uden de store omkostninger :)

Sidst rettet: 28/7-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-07-2008 kl. 12:41

Hej.
Har hørt fra kollega at Duckhams laver en olie specielt til biler der har kørt langt og som bruger lidt olie.
Fåes vist både til diesel og benzin og er tit på tilbud i Bilka for en 4-5 liters dunk ...

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2008 kl. 18:06

Hej
jeg tror altså det er dine ventilstyrspakninger der er defekte, for du siger at den tikker lidt, det burde den kun gøre når du starter den, når den er kold, er selv ejer af en 1,6 16v kørt 202000 og den er der ikke noget med

Nicky Skov Olesen

Nicky Skov Olesen
bruger siden
15-09-2005

04-08-2008 kl. 18:13

Hej Anders.

Dit problem lyder ikke som noget usædvanligt. Det der er galt, er at dine stempelringe sidder fast i sod og koks, samt alle pakdåser er blevet stive. Du skal finde et værksted der handler med et produkt der hedder Bell-Add, de har en olierens (service-rens 3) mener jeg den hedder, den fylder du i olien på bilen, og lader den kører i TOMGANG i en time, så tapper du det gamle olie af mens det er brænd varmt, for at få alt skidtet ud, hvis det skal være rigtig godt, kan du hælde noget diesel igennem motoren mens du har bundproppen af, for at få resten ud. hæld derefter nyt olie og filter på, men køb nu ikke det billigste du kan få, gerne full-syntetisk, det har altså også en påvirkning på olieforbruget. det har noget med kogepunktet på olien at gøre, hvis jeg husker rigtig.

Profil slettet

Profil slettet

05-08-2008 kl. 21:36

Håber satme ikke olie kommer op på kogepunktet... Forresten ville jeg vælge en smie syntetisk 10/40 eller 15/40 i motor med hang til at lappe i sig...