Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
24-07-2008 kl. 11:58
I Tyskland er svovlindholdet max. 50 ppm - i Danmark max. 10.
Så det................................
Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004
29-07-2008 kl. 10:55
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
29-07-2008 kl. 13:55
Jeg tror ikke på at Dieselkvaliteten og svovl indholdet er medvirkende til de problemer Toyota angiveligt skulle have.
Bl.a Shell's Diesel er tilsat et rensende additiv, brug evt. denne i en periode for at "rense".
Sidst rettet: 29/7-08
Sivert Jacobsen
bruger siden
10-10-2006
08-09-2008 kl. 00:23
Snakker vi om additiver, så kan jeg give dig det råd ikke at købe diesel fra lavprisselvskaber - da de ikke tilsætte så mange additiver som feks Statoil, Q8, Shell osv. Du kan også købe additiver som du tilsætte en tankfuld diesel. Hos toyota bruger vi produkter fra Belladd. ydermere vil jeg råde dig til at overholde service, såfrem du vælger at købe en nyere dieselbil.
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
08-09-2008 kl. 08:57
At der skulle være "flere" additiver i diesel på de dyre stationer er i hvert fald grebet ud af luften. Men mærkværdigvis er der stadig nogen, der har en barnetro på, at det, der er lidt billigere, også må være ringere. Det er der faktsk mange firmaer, der spinder guld på.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
10-09-2008 kl. 15:16
Var måske en opgave for FDM, det er relativt billigt og relativt simpelt.
Teorien er ikke urealistisk, især hvis tankvognene ikke renses kemisk imellem lastninger.
Sidst rettet: 10/9-08