Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

24-07-2008 kl. 11:58

Sikke en gang vrøvl fra en mekaniker med interne problemer !

I Tyskland er svovlindholdet max. 50 ppm - i Danmark max. 10.

Så det................................

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

29-07-2008 kl. 10:55

Jeg oplever det faktisk på min Mondeo TDCI jeg har observeret at når jeg har tanket OK diesel så skralder den mere som om en af dyserne hænger, jeg kan fjerne det igen ved at give den en spand kul, men kører jeg morfor kørsel i et stykke tid så kommer det igen. Hvis f.eks jeg tanker hos Q8 så opstår problemet ikke, om det er tilfældigt vides ikke......

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

29-07-2008 kl. 13:55

Har det ikke også været EU's politik at svovlindholdet skulle være under 50 PPM hhv 10PPM med tilgængelighed, det er korrekt at DK har disse og at danmark siden 99 har haft >50 PPM og siden 2005 kun har distribueret >10PPM dieselolie - men jeg ved tilfældigvis at Tyskerne allerede opfyldte 2009 kravet >10PPM i 2004 ;-)

Jeg tror ikke på at Dieselkvaliteten og svovl indholdet er medvirkende til de problemer Toyota angiveligt skulle have.

Bl.a Shell's Diesel er tilsat et rensende additiv, brug evt. denne i en periode for at "rense".

Sidst rettet: 29/7-08

Sivert Jacobsen

Sivert Jacobsen
bruger siden
10-10-2006

08-09-2008 kl. 00:23

Fejlen hos toyota er sand nok. Det er dog ikke kun toyota, der har problemer med deres diesel motore. det skyldes, som du blandt andet nævner, den ringe dieselkvalitet i DK. ydermere skyldes det de høje forureningskrav. Jeg ville aldrig være bange for at købe en diesel bil i DK. I dette tilfælge Toyota Danmark er udemærket klar over problematikken og de står fast ved det... også når man skal have det lavet. Jeg arbejder selv på et aut. toyota værksted, og kunderne bliver aldrig betvivlet fra Toyotas side. Alle for udbedret deres problemer. Toyota vil osse dække selv hvis det skulle forsætte ud over de 3 års garanti, da de ikke løber fra problemer som er bevist.

Snakker vi om additiver, så kan jeg give dig det råd ikke at købe diesel fra lavprisselvskaber - da de ikke tilsætte så mange additiver som feks Statoil, Q8, Shell osv. Du kan også købe additiver som du tilsætte en tankfuld diesel. Hos toyota bruger vi produkter fra Belladd. ydermere vil jeg råde dig til at overholde service, såfrem du vælger at købe en nyere dieselbil.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

08-09-2008 kl. 08:57

Jeg synes, Sivert skal nøjes med at snakke om det, han kender til (Toyota) og ikke fabulere frit om noget, han åbenbart ikke aner noget om.

At der skulle være "flere" additiver i diesel på de dyre stationer er i hvert fald grebet ud af luften. Men mærkværdigvis er der stadig nogen, der har en barnetro på, at det, der er lidt billigere, også må være ringere. Det er der faktsk mange firmaer, der spinder guld på.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

10-09-2008 kl. 15:16

Man kan tage en prøve ud og lave IR spektroskopi selv, det er relativt let at finde ud af om prøven er kontamineret. Vand ser jeg ikke som den store trussel, ligesom med andre oliebaserede kompositioner går vand sjældent (Læs: aldrig) i direkte forbindelse med disse. Foregår der en omrøring i tankene, ellers kan der teoretisk være en risiko for kemisk drift, og evt bundfældelse?

Var måske en opgave for FDM, det er relativt billigt og relativt simpelt.

Teorien er ikke urealistisk, især hvis tankvognene ikke renses kemisk imellem lastninger.

Sidst rettet: 10/9-08