Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004
29-07-2008 kl. 09:47
Hej Torben
Har selv en Nubira magen til fra 08-2006. Forlygtepærene er endnu ikke blevet skiftet.
Til gengæld bekymrer det mig at jeg har oplevet noget ligende inden for de sidste 300-400km.
Det føles som om gasresponsen ikke er ensartet. Kører man 65 km/t i 4 gear, med jævne omdrejninger begynder den at "hoppe" blidt, på trods af jævnspeeder.
Motoren sætter ikke ud, men det er lidt svært holde en behagelig glidende kørsel.
Thomas
Har selv en Nubira magen til fra 08-2006. Forlygtepærene er endnu ikke blevet skiftet.
Til gengæld bekymrer det mig at jeg har oplevet noget ligende inden for de sidste 300-400km.
Det føles som om gasresponsen ikke er ensartet. Kører man 65 km/t i 4 gear, med jævne omdrejninger begynder den at "hoppe" blidt, på trods af jævnspeeder.
Motoren sætter ikke ud, men det er lidt svært holde en behagelig glidende kørsel.
Thomas
Profil slettet
29-07-2008 kl. 11:04
Uden at være skrå-sikker, kan det måske skyldes "GDI-fænomenèt" !
Har selv en Carisma GDI`er som optræder lidt på samme måde. Her skyldes det den specielle motorstyring, der kører almindelig/mager i forskellige ryk. Hvis man kører med jævn speeder vil den "lede" efter et mere "mager" program i motorstyringen.
Det giver god økonomi - og er på Mitsu`en helt normalt.
Måske Nubira`en har samme motorstyring ?
Kunne tyde på det, for også det at omdrejninger stiger netop ved udkobling kunne tyde på lidt mager blanding.
Har selv en Carisma GDI`er som optræder lidt på samme måde. Her skyldes det den specielle motorstyring, der kører almindelig/mager i forskellige ryk. Hvis man kører med jævn speeder vil den "lede" efter et mere "mager" program i motorstyringen.
Det giver god økonomi - og er på Mitsu`en helt normalt.
Måske Nubira`en har samme motorstyring ?
Kunne tyde på det, for også det at omdrejninger stiger netop ved udkobling kunne tyde på lidt mager blanding.