Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
08-07-2008 kl. 12:01
Jamen jeg tager gerne tråden som den første.
Er netop vendt hjem fra Belgien ( Ardennerne ml. Liegé og den Luxenburgske grænse )
Kørste ialt ca. 2300 km - heraf de 1700 på tur ud og hjem.
Bilen er en Carisma 1,8 GDI LX EXE med nu 325000 km på tælleren.
Den klarede turen perfekt og havde ( endda med tagbox ) et snit på 14-15 km/l. Dog med gennemsnitsfart på 105-110 km/t.
Belgien var en stor positiv overraskelse rent naturmæssigt - negativt mht prisniveau.
Belgisk øl, chokolade og vafler kan varmt anbefales :)
Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005
09-07-2008 kl. 09:03
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
14-07-2008 kl. 23:47
Vi skal igen i år til Holland. Det er syvende år i træk:-)
Min kæreste har en mormor dernede i en stor by, der hedder Tilburg. Hende bor vi hos, så det koster os ikke noget at overnatte.
Vi er altid fire afsted, og for tre år siden invisterede jeg i en tagboks.
Bilen er en Opel Corsa C 5-d. 1.2 twinport fra januar 2006. Den kører bare. Den har nu gået 75.000 km. Og det er tredje gang, at vi kører i den.
I år skal vi også til Frankrig, hvor vi har lejet en ferielejlighed i en by, der hedder Bergheim. Den ligger i Alsace-området. Her skal vi være i 4 overnatninger. Der er bl.a. wellness på stedet:-)
Fredag d. 1. august kører vi til en tysk by, Rust. Her ligger den store forlystelsespark EuropaPark. Om natten har vi booket hotelværelser nær parken. Om lørdagen kører vi hjem til Danmark.
Vi tager afsted på søndag d. 20. juli, og første destination er Holland. Her bliver vi til mandag d. 28. juli, hvor vi drager ned til Frankrig.
I uge 30 er der altid Kermis i Tilburg. Det er en slags omrejsende tivoli, der fylder hele midtbyen. Der er forlystelser, boder og fest i gaden. Det er altid sjovt at deltage i.
Man kan se lidt om det her:
http://www.tilburgsekermis.com/pm-withoutMenu.asp?pageID=2
Hilsen
Mike Friis Marcussen
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
15-07-2008 kl. 22:45
Køreturen ned til Barcelona bliver på 1-2 døgn og hjemad tager vi den med ro og laver en række stop i Spanien, Frankrig og Tyskland.
Det skal nok blive godt.
Sidst rettet: 15/7-08
Michael N
bruger siden
06-04-2005
25-07-2008 kl. 22:41
Vi kørte derned for 3. gang i vores Berlingo 1,6 benzin...... puha der er godt nok dejlig med plads meeeen det er ikke verdens bedste bil til langturskørsel....... på vej hjem blev jeg så træt af den at jeg besluttede at nu er det slut med Berlingoer i mit liv..... så nu er der indkøbt en ny KIA CEED 1,6 crdi SW Sport !