Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-07-2008 kl. 19:46
Jeg kører selv i fords 2,5 v6 med 170 hk.
Men nu kender jeg VW´s 1,8 t rigtigt godt. Og det er en lækker motor.
Den kører godt og har fornuftig benzinøkonomi. Og det bedste ved den er at der er den mulighed at man kan chippe den.
I en Passat st.car f.eks ændrer en chip til ca 190-195 hk og ca 300 nm hele oplevelsen og gør bilen fra ordinær til overlegen. Den chip gør sgu underværker ved den motor. Og så kan man i øvrigt godt regne med en forbedret benzinøkonomi. (hvis man ellers ikke kører hurtigere end man normalt gør)
Så den fedeste motor af de 2 nævnte 1,8 T, men kun hvis den er chippet.
hvad synes du selv?
bruger siden
11-12-2004
04-07-2008 kl. 19:58
MHT 2,5 v6 i mondeo må du ikke forvente en racervogn, for så bliver du skuffet. Den kører uden tvivl lige noget bedre end alle de almindelige 2,0 eller 2,2 liters motorer med 4 cyl. Men V6´eren føles bare mere luksuriøs. Og giver lige prikken over i´et.
Min mondeo st.car kører ca 9 på literen ved blandet kørsel.
Men jeg synes måske du nok lige bør kigge lidt på Mondeo 3,0 V6 med 204 hk. Jeg har desværre ikke prøvet den men den har lige det sidste som den lille V6 måske mangler. Og den kan nok bedre sammenlignes med Peugeot 406 TS6 med 210 hk. 40 hk og 500 ccm har altså noget at sige.
Jeg har en kammerat der for et par år siden havde en Audi A3 1,8 med 125 hk. Og han havde en anden kammerat med en A3 1,8 T som var chippet til 207 hk. Og den chippede A3 kørte en del længere på literen end 1,8 uden turbo, hvor mærkeligt det end lyder....
Men med hensyn til de 2 bilvalg du sidder med så har jeg lidt blandede følelser. For hvis man skal vælge bil ud fra Motoren ville jeg vælge Passat´en. Og der er mange flere muligheder med Passat´en.
Men der hvor Mondeo er bedre er f.eks i kabinen, især på en faceliftet udgave. Der kan man godt se at Passat stammer helt tilbage fra 96. Der skete ikke nok i forb. med faceliftet fra 3B til 3BG.
Hvor ford derimod ser de der 8 år nyere ud i kabinen.
Forden er også en anelse mere praktisk. Og allround køreegenskaberne mht undervogn synes jeg også at Forden er bedre.
Men Motoren der vinder passat især hvis det er en chippet 1,8 T.
Sidst rettet: 4/7-08
bruger siden
11-12-2004
06-07-2008 kl. 13:35
BMW er nummer ET når det gælder motorer... uden tvivl.