Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

02-07-2008 kl. 14:39

En søgning i vores forum gav følgende tråd, hvor emnet er blevet vendt:

http://www.bilbasen.dk/Forums/ForumReadPost.aspx?PostId=86118&s=greenline&t=0

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

01-07-2009 kl. 08:18

I nyeste nummer af Bilmagasinet bliver Skoda Fabia Greenline, Ford Fiesta Econetic, Seat Ibiza Ecomotive og Opel Corsa EcoFlex testet mod hinanden.

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

01-07-2009 kl. 08:19

I nyeste nummer af Bilmagasinet bliver Skoda Fabia Greenline, Ford Fiesta Econetic, Seat Ibiza Ecomotive og Opel Corsa EcoFlex testet mod hinanden.

Fiesta'en bliver testvinder, bl.a. bliver Skoda'en kraftigt kritiseret for en hård og støjende motorgang.

Sidst rettet: 1/7-09

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

02-07-2009 kl. 09:00

Det typiske spørgsmål... Som altid er umuligt at svare på, da din kørestil afgør ALT!

På spritmonitor.de er der brændstofregnskab for 17 stk Fabia Greenline. Den dårligste kører 18 km/l, gennemsnittet er 21 og den bedste ligger på 25.

Så konklusionen er, at din højrefod sandsynligvis placerer dig et sted mellem 18 og 25 km/l - og det svar kan du jo ikke rigtig bruge til noget :-)

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2009 kl. 09:25

Hej Allan

Som de sidste indlæg indikerer; din højre fod bestemmer en del!
Jeg har siden februar haft skiftet min 16 ventil benzin Fabia ud med en Greenline (Combi model, dvs. lidt tungere end 4-dørsmodellen)...
Aldrig tidligere kørt diesel, men pendler (ca. 1000 km ugentligt) som du og sparer ca. 500 kr. netto kontant i brændstof hver måned efter skiftet.
Valgte Skoda igen, fordi den er så solid på mange andre måder, har en særdeles god rustbeskyttelse mv mv.
Der er meget andet end brændstof og støj der skal vurderes, når jeg køber.

Men til dit spørgsmål: Når jeg med denne model Skoda kører motorvej, så kan jeg ved pilen på ca. 105 km/t opnå et forbrug på ca. 3,2 l/100 km.
Ved 140 km/t ryger det op på mere end 6 l/100 km.

Jeg kører mest på motor - og landevej, meget sjældent i byer.
det er den mindre egnet til, af de samme årsager som er nævnt (tungt bundtræk i lave omdrejninger, støj mv).... men på motorvejen har jeg uden problemer vænnet mig til lyden af motoren og opfatter den ikke som støj... Det er desuden en komfortabel bil, jeg har Ambiente sæder i den, aircon mv.
Mvh
Karen Scott

Profil slettet

Profil slettet

18-07-2009 kl. 17:28

Hej Allan

Ifølge 'De Gule Sider' er der mere end 70 km fra Kolding til Esbjerg. Med sådan en strækning, hver vej, hver dag, mener jeg du bør købe dig en lidt bedre pendlerbil end en fabia.

Jeg kan absolut anbefale en Skoda Octavia 2,0 TDI, der har 6 trins gearkasse og dermed er en fremragende langtursbil. Det betyder ved motorvejskørsel ca. 2.500 omdr/min ved 140 km/t. Her får du rigtig meget bil for pengene i forhold til biler med samme køreegenskaber. Skoda klinger, af en eller anden grund, stadig lidt tyndt i manges ører, og du kan derfor finde en rigtig dejlig bil med 2-3 år på bagen, som har smidt en pæn slat penge fra nyprisen. Det er en meget ufortjent opfattelse af Skodaen, da det jo i princippet er en Golf, men det betyder gode besparelser på en lettere brugt.

Jeg er selv den lykkelige ejer af en Octavia 2,0 TDI fra 2008, og kørte turen fra Aalborg til Odense og retur i sidste uge. I alt ca. 500 km, mest på motorvej. Gennemsnitlig brændstofforbrug 18,6 km/l, og så sidder man godt i sæderne og er ikke træt af køreturen når man kommer hjem.

God jagt.