Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007
27-06-2008 kl. 17:19
Har selv prøvet to gange at købe nyere brugt bil hvor forhandler har lavet service ved levering. Det kan ikke anbefales. Det eneste de havde lavet var at skifte olie, luftfilter og lidt andre småting. Det kan man lave selv for en tusse. Tag fat i forhandleren og bed om en forklaring. Lad være med at lade dig spise af med en masse historier. Der skal resultater på bordet : ) Det skulle vel aldrig være Citroen i Køge du har handlet hos ? Dem kender jeg desværre kun alt for godt.
Profil slettet
27-06-2008 kl. 18:05
Jeg vil da mene at du skal forelægge din opdagelse for Citroen forhandleren, hvor bilen er købt og medtage den FDM rapport som du får lavet i mellemtiden.
Så får han da chancen for at udbedre de fejl og mangler der er tilstede.
Hvis han accepterer ( ahh mon dog ??) at du får det hele udbedret hos Citroen i København, så er der jo ingen problemer.
Tvist`en er vel først hvis oprindelig forhandler enten nægter omkostningerne eller ikke kan eller vil reparere bilen efter FDM rapportens foreskrivelse.
Herefter - hvis du stadig ikke har alle fejl /mangler afhjulpet - kan du involvere FDM`s jurister i sagen.
Godt at du er FDM medlem, og at du har opdaget fejlene inden for de 6 første måneder hvor købelovens reklamationsret er mest værd.
Men det kan måske blive et problem med at nå det hele inden ferien. Jeg ville nok - som tingene er forløbet - leje en bil til turen.
God ferie - trods alt !
Profil slettet
01-07-2008 kl. 09:29
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
03-07-2008 kl. 05:47
Profil slettet
03-07-2008 kl. 10:27
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007