Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

27-06-2008 kl. 17:19

Du kan kun hæve købet hvis manglen er væsentlig. Fx hvis du har købt en 2,0 der viser sig at være en 1,6 motor. Som udgangspunkt har forhandleren ret til at udbedre de mekaniske fejl. Det lyder som om en FDM ville være en god ide i denne sag. Forhandleren er forpligtet ifølge købeloven til at udbedre de fejl der er på bilen. Fx nedslidte bremser, utæt køler, utæt toppakning osv osv.
Har selv prøvet to gange at købe nyere brugt bil hvor forhandler har lavet service ved levering. Det kan ikke anbefales. Det eneste de havde lavet var at skifte olie, luftfilter og lidt andre småting. Det kan man lave selv for en tusse. Tag fat i forhandleren og bed om en forklaring. Lad være med at lade dig spise af med en masse historier. Der skal resultater på bordet : ) Det skulle vel aldrig være Citroen i Køge du har handlet hos ? Dem kender jeg desværre kun alt for godt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2008 kl. 18:05

Hej.
Jeg vil da mene at du skal forelægge din opdagelse for Citroen forhandleren, hvor bilen er købt og medtage den FDM rapport som du får lavet i mellemtiden.

Så får han da chancen for at udbedre de fejl og mangler der er tilstede.
Hvis han accepterer ( ahh mon dog ??) at du får det hele udbedret hos Citroen i København, så er der jo ingen problemer.

Tvist`en er vel først hvis oprindelig forhandler enten nægter omkostningerne eller ikke kan eller vil reparere bilen efter FDM rapportens foreskrivelse.

Herefter - hvis du stadig ikke har alle fejl /mangler afhjulpet - kan du involvere FDM`s jurister i sagen.

Godt at du er FDM medlem, og at du har opdaget fejlene inden for de 6 første måneder hvor købelovens reklamationsret er mest værd.

Men det kan måske blive et problem med at nå det hele inden ferien. Jeg ville nok - som tingene er forløbet - leje en bil til turen.

God ferie - trods alt !

Profil slettet

Profil slettet

01-07-2008 kl. 09:29

Så kan forhandleren jo prøve at sælge bilen til en anden godtroende idiot.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

03-07-2008 kl. 05:47

Jeg syntes du skal stoppe der - du har fået en reel behandling.

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2008 kl. 10:27

Du har fået en reel behandling som Ejner skriver, du behøver ikke at advare mod bilen, det kan jo være at de har lavet bilen.

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

21-07-2008 kl. 07:55

Sidst rettet: 21/7-08