Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
28-06-2008 kl. 10:06
..altsåøh nu kører ford focus 1,6 tdci (90 og 109 hk) jo med nøjagtig de samme motorer, som ligger i din egen 207 som du ofte roser til skyerne ;-)
Men derfor kan man jo godt synes at bilen som sådan er gammeldags - det er jo smag og behag, men motorerne fejler ikke noget
Vh Anders
Men derfor kan man jo godt synes at bilen som sådan er gammeldags - det er jo smag og behag, men motorerne fejler ikke noget
Vh Anders
Henrik V.
bruger siden
14-04-2005
28-06-2008 kl. 14:53
Det koster til 8% 2400 om året at låne de 30.000. Og der skal nok ikke så frygteligt mange kilometer til for at de er tjent hjem. Samtidigt dieselen nok lidt nemmere at komme af med. Og som Enevold skriver, er der noget mere skub i en diesel. Jeg har selv en 109 hk focus stc. og har også på arbejde kørt 1,6 benzin. Benzinen lyder af lidt mere fart., men den skal godt nok piske op til det røde felt for at følge med dieselen. Samtidig er dieslen næsten ligeglad med tung oppakning og stejle bakker. forbruget i praksis er ikke langt fra det officielle - alt afhænger af kørestil. afdæmpet landevej kan den køre over 25 km/l ink. tung opbakning. 130 motorvej kan nok bringe den ned nær 17 km/l.
Mht. til Ceed kontra Focus har jeg selv overvejet skift til Ceed - mest pga. garantiforhold. Tror dog Ford er nogenlunde kulante. Har efter garaniudløb gratis fået skiftet en kølerventilator på en kampagne (muligvis fejlbehæftet)
At focus'en skulle være gammeldags er jeg ikke særligt enig i. Det er ikke nogen gammel konstruktion og den har fået 5 crashstjerner. Designet er måske ikke ophidsende, og underlaget mærkes måske lidt mere end i nogle andre biler. Men vi er nogle der foretrækker at kunne fornemme hvad underlag vi kører på. Ceed'en ligger fornuftigt i svingende, men den er knap så dynamisk opsat som Focus'en, den reagerer bare hurtigere på rattet og har ikke samme forsinkede reaktion fra bagenden som ceed'en har ved hurtigere manøvre - focus'en er bare lidt mere go-cart. Giv den en snoet lidt ujævn sognevej så kan man mærke at undervognen er utrolig godt dæmpet (selv på 15" højprofil) ingen søgang her. Det er langt fra alle biler i klassen der klarer lige så godt.
Og uanset om du kører friskt til daglig eller ej - kan alle få brug for den sportslige undervogn, den dag man pludselig skal styre uden om noget.
Ceed'ens variable dieselturbogeometri kan give lidt hakken ved jævn gas - sælgeren siger det er et spørgsmål om at lægge kørestilen om, men smukt er det ikke.
Mht. til Ceed kontra Focus har jeg selv overvejet skift til Ceed - mest pga. garantiforhold. Tror dog Ford er nogenlunde kulante. Har efter garaniudløb gratis fået skiftet en kølerventilator på en kampagne (muligvis fejlbehæftet)
At focus'en skulle være gammeldags er jeg ikke særligt enig i. Det er ikke nogen gammel konstruktion og den har fået 5 crashstjerner. Designet er måske ikke ophidsende, og underlaget mærkes måske lidt mere end i nogle andre biler. Men vi er nogle der foretrækker at kunne fornemme hvad underlag vi kører på. Ceed'en ligger fornuftigt i svingende, men den er knap så dynamisk opsat som Focus'en, den reagerer bare hurtigere på rattet og har ikke samme forsinkede reaktion fra bagenden som ceed'en har ved hurtigere manøvre - focus'en er bare lidt mere go-cart. Giv den en snoet lidt ujævn sognevej så kan man mærke at undervognen er utrolig godt dæmpet (selv på 15" højprofil) ingen søgang her. Det er langt fra alle biler i klassen der klarer lige så godt.
Og uanset om du kører friskt til daglig eller ej - kan alle få brug for den sportslige undervogn, den dag man pludselig skal styre uden om noget.
Ceed'ens variable dieselturbogeometri kan give lidt hakken ved jævn gas - sælgeren siger det er et spørgsmål om at lægge kørestilen om, men smukt er det ikke.