Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-06-2008 kl. 19:48

Du har ret Rasmus.

Vi har fornylig haft en meget følelsesladet tråd => se link her.

http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=85807&Page=0

Jeg vil - for mit vedkommende - lade de ord stå ved magt som var i den tråd, da der desværre er meget negativitet fra enkeltpersoner omkring emnet.
Men derfor skal andre ikke afholde sig fra at kommentere Rasmus`indlæg :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-06-2008 kl. 10:04

Jeg kan kun tale med om at især biler med stort frontareal er MEGET mere økonomiske når man sænker hastigheden. Som jeg også skrev i førnævnte tråd, bliver jeg tit glædeligt overrasket, når jeg skal tanke efter en tur til jylland og tilbage igen i tæt trafik (dvs. at den kun glider med 100-110), at alle eventuelle frustrationer ("argh, hvorfor skal alle folk køre samtidig med mig??") er glemt. Så kører jeg også 3-4 km/l mere end normalt, og jeg kører altså ikke ræs til dagligt - kører bare mest bykørsel og motorvej, næsten ingen landevej..

Vh Anders

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-06-2008 kl. 10:34

Ja,

I kraft af at man i simplificerede beregninger af luftmodstand regner med Hastigheden i anden potens vil hastighedens fordobling umiddelbart føre til en firedobling af modstanden på et givent areal.

Ergo vil det have en enorm betydning for bilens energiforbrug hvorvidt du kører med 70 Km/t eller 90 Km/t

Profil slettet

Profil slettet

24-06-2008 kl. 16:18

..jamen så er det en corvette du skal ha' - der er g-måler i head up displayet. God tur :-)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-06-2008 kl. 23:03

Især mangler det i den nye RS6 og især i den nye Q7 V12 som forøvrigt får BMW's diesel til at ligne en perlehøne på søndagstur :-)

Sidst rettet: 24/6-08