Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2008 kl. 19:21

I seneste nummer af FDMs motor kan du læse at hver gang bilisterne lægger 4 kroner i afgift, så ryger der kun 1 til vedligholdelse og udbygning af vejnettet.
Måske ville en omlægning af det være fair?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2008 kl. 20:58

Det er en god pointe Peter. Alle har så travlt med at forklare hvor dyrt det ville være at udbygge og vedlige en infrastruktur, så vi ikke havner i lange køer på overfyldte og dårligt vedligeholdte veje.

Måske vi skulle starte med at kræve noget for alle de penge vi lægger i registreringsafgift, punktafgifter, moms, ejerafgifter og statsafgifter.

Danmark er vel det dyreste land at have bil i ... selv når real-lønnen i forhold til andre EU-lande er medregnet, så i stedet for at pibe og klage sig burde de ledende politikere finde fodslaw til at handle nu ....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

12-06-2008 kl. 15:45

En bils miljøbelastning kan ikke måles alene på dens brændstofforbrug. Jeg synes i den grad der mangler opgørelser over forureningen i hele bilens levetid kombineret med bilens sikkerhedsniveau (og dermed gennemsnitlige belasting i forhold ulykker) og hvad det energimæssigt koster at fremstille bilen. Store biler bruger typisk mere brændstof men har altså også en levetid som oftest er mere end dobbelt så lang som små biler. Jeg er rimelig overbevist om, at en BMW 520d miljømæssigt er en bedre investering en eller anden minibil produceret i et U-land.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg