Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

11-06-2008 kl. 16:40

Selvom det er en Peugeot kan jeg ikke se problemet, hvorfor skulle den ikke kunne det?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob H

Jakob H
bruger siden
25-09-2006

11-06-2008 kl. 17:56

Så længe bilen kører som den skal, og får kontrolleret div. væsker og remme er der ingen problemer i det.
Vi kører hvert år ca 3500km ned til tyrkiet, og det er kun den ene vej. Og flere gange har det været med biler som havde 200+ på tælleren.
Så kør du bare derud af Mvh.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-06-2008 kl. 08:27

Læste ikke lige Jacobs indlæg ordentligt :-)

Det hurtigste vi har kørt turen er 11 timer til Verona. Det er nok ikke muligt længere.
Men du kan sagtens køre den på 14 timer. Sidste gang jeg kørte hjem fra München var i min daværende Fiat Panda 1.2 - det kunne gøres på 8½ time non-stop. Det var så også på en hverdag i marts. Ærligt talt så gider jeg ikke køre turen mere med de priser Ryanair disker op med - og da slet ikke i min kostbare ferie!!!
Turen er ret enkel, Hamburg - Hannover- Göttingen - Würzburg - Nürnberg - München - Innsbruck - op igennem Brenner - Bolzano - indtil du ender på A4 (milano-venezia) som er en af Italiens mest trafikerede motorveje :-)
Bare det at skrive om den tur, giver mig mange sjove minder :-)

Sidst rettet: 12/6-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-06-2008 kl. 09:05

Har ret, der er mange, især fra sjælland, der er begyndt at køre af den anden vej. Ærligt talt så er det billigere og nemmere at sidde 2½ time i et fly. Men når i absolut vil køre, tror jeg Tony's vej er et rigtigt godt alternativ i sommerferie perioden - ellers er det ligemeget!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-06-2008 kl. 09:28

hvad med at flyve derned og så leje en lille lækker bil uden tag til små penge med fri kilometer......og det bedste er at du kan stadig gøre det billigere end køreturen (medmindre du har en 3L)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

13-06-2008 kl. 09:52

Nej Tony det koster det ikke, men selvfølgelig er det for sent at booke dem nu - så er prisen høj!

Jeg holdt for 2 år siden en uges ferie i italien 3 pers, fløj til Bergamo, lejede en spritny grande punto og havde fri KM... alt dette for knap 3000 i højsæsonen.
OG... hvad skal du med en taxa til milano?? i alle lufthavne står samtlige udlejningsselskaber i kø for at leje ud.
Har tjekket priserne igen - det koster ikke det du siger, heller ikke i år ;-)

Sidst rettet: 13/6-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

14-06-2008 kl. 00:22

I kan rejse fra Lübeck: 50€ tur/retur pr person med ryanair. (meget ufordelagtigt hvis du bor nord for århus, fra sjælland er det jo bare et stop på turen) 5x50 = 1875 dkk
Benzin til Lübeck: 2x350km/14km/l = 50l x 12 kroner = 600 dkk
Parkering i Lübeck: max 60€ for 14 dage = 450 dkk
Billeje i italien 4 dørs: 500€ = 3750 Dkk
Du kan evt spare 2000dkk på bilen hvis du aflevere den i Venedig dagen efter, og henter den når du skal hjem (lidt omstændigt)...

Samlet pris flyrejse: 6675 Dkk (4700dkk)
Samlet pris bilrejse: ca. 3500 Dkk + afskrivning og slid osv!

Det kræver selvfølgelig lidt arbejde, men du får nogle gode dage ekstra!

Så er det jo op til dig, muligheden er der!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

14-06-2008 kl. 14:18

Du har ret Hans, det er en livsstil at køre selv, og har da også selv gjort det. Det er også rart at kunne tage lidt med hjem, men jeg er bange for at de færreste tænker på den måde. og kører man i en gammel bil, så kan hele ferien blive ødelagt af irritationer over et defekt køretøj halvvejs i tyskland, det er jo netop det Anders frygter siden han spørger.

Jeg tager gerne turen fra billund (bestiller i god tid) med ryanair - lejer min bil i italien - og glemmer alt om den overendte Lido ;-)

Jeg respekterer vores forskelligheder.

Morten Ryberg

Morten Ryberg
bruger siden
06-01-2004

15-06-2008 kl. 10:33

Hej Anders

Overvej at kombinere bilturen med autotog, se på www.autozug.de.
Der er rabatter på nogle datoer hvis man booker om lørdag via nettet, rejse dagen skal ikke være lørdag, blot bookning.
Vi skal til Italien, og tager autotog mellem Berlin og München, pris 1400 kr, for 4 sovepladser, morgenmad & bilen er med. Man spare at køre 600 km og transporteres mens man sover. Det er billigt og komfortabelt. Denne pris er et fund, men hvis man kigger sig godt for så er det muligt. Det er billigere fra Berlin end Hamburg, fra Hamburg kostede det 3400 kr. Selvfølgelig er der lidt længere til Berlin, men så kan man holde pause der på vejen.

Blot et hint.
/Morten