Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
11-06-2008 kl. 12:32
DU ved det sikkert, men en A4 2,4 bruger en hel del olie. Så husk et par liter ekstra olie til at toppe op med! (mener en 10W-40 er ok til den).
Har før set en A4 2,4 der brugte 1 l olie pr. 1-2.000 km.. så check olien dagligt, især hvis du skal på alpekørsel.
Giv desuden dækkene en 2-3 psi ekstra i dæktryk, det gavner kørsel på motorvej.
Hvis det er en bil du har købt for nylig, så få lige checket kølesystemet, hjulophæng ( især foran er de svage på A4), bremser og få skiftet olie+filter inden du ta'r afsted.
Husk også de nye miljø mærkater man skal bruge i Tyskland.. besøg evt. en FDM butik, de kan fortælle mere om det.
Puhh.. sikke en remse :-).. god tur!!
- Henrik
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
11-06-2008 kl. 14:43
Kør den evt til kontrol inden du tager afsted. skift evt bremser, olie og oliefilter.
Det er lidt at sammenligne med Lemans :-) når din familiebil der normalt ikke kører ture på mere end 100 Km/dag?? pludselig skal tage en tur på 11-?? timer/1500++ Km sydover i varmen så begynder fejlene at dukke op. så gør den klar til turen og hold et moderat tempo. Kontroller dæk (også reservehjulet), husk refleksvest til alle personer i bilen og husk en advarselstrekant. Ja og som andre også skriver - check væsker hver gang du stopper.
Rødt kort og registreringsattest (opbevares i lommen) skal altid være med i bilen når man tager den med på ferie. Forøvrigt udsteder forsikringen kun dette til kasko forsikrede da det jo er et kasko bevis!
Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004
11-06-2008 kl. 17:02
Men god tur sydover, og rart der er nogle der tænker på teknikken inden tur går afsted.
Har været afsted sidenhen og god planlægning skader ikke noget.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
11-06-2008 kl. 19:06
Profil slettet
03-07-2008 kl. 16:02
Det er nok bedst du lader den gamle spand stå og tager toget i stedet.