Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

09-06-2008 kl. 22:03

Jeg holder mig personligt langt væk fra Falck - de er simpelthen en flok banditter i relation til deres opsigelsesfrister og mafia lignende salgsmetoder.

Totempo uden aftaleværksted er samme pris som de andre.

Jeg ville gå efter autohjælpen...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2008 kl. 16:22

Få en forsikring hos Tryg - så er det med i din forsikring og du er en bekymring mindre !!

Profil slettet

Profil slettet

13-08-2008 kl. 09:40

Ja, det er vist en falckansat der får lidt afløb for sin vrede :-P

Men de får hos Falck den slags informationer fra deres ledelse, så det er ledelsen man skal skyde skylden på, det er dem der misinformere deres medarbejdere.

Og han citere inde fra totempos hjemmeside - det er også en fejl. Totempo og Tryg har en aftale, som man ikke kan købe medmindre man er kunde i Tryg = gå ind på Trygs hjemmeside og læs betingelserne, så finder du ud af at alle kunder har ret til at få deres bil på hvilket som helst værksted UDEN meromkostning. Det står der på deres hjemme side og i de betingelser jeg har fået tilsendt.

Så det er noget værre fis det du sidder og skriver.

Som tidligere skrevet, så få dine fakta på det rene inden du begynder at fyre sådan en smøre usandt **** af.

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

13-08-2008 kl. 13:08

...du er direkte fuld af løgn! Du udtaler dig om ting du ikke aner en pind om!

Tryg Vejhjælp (med Totempo som den udførende part) er ikke det samme som Totempo Vejhjælp. Der er flere væsentlige forskelle i betingelserne. Det har du tydeligvis overset...!

Din påstand 1: "Tryg er meget dyrere..."

Hvor har du det fra? Jeg er helt overbevist om, at Tryg er 100% konkurrencedygtige på markedet for bilforsikringer når vi tænker udelukkende på prisen. At Tryg så på mange punkter er bedre end så mange andre selskaber når du begynder at læse betingelserne, er en helt anden sag. Fx fastpræmie, dvs forsikring uden bonustab, selv for helt nye bilister uden merpris, samt ubegrænset dækning af ekstraudstyr(fælge, anlæg osv) uden merpris.

Din påstand nr. 2: "Intet er gratis, Totempo skal tjene deres penge på meget dyre værksteder..."

Jo, Tryg Vejhjælp ER GRATIS. Tryg betaler selvfølgelig Totempo for at hente bilen hvis nødvendigt, men du som kunde kommer ikke til at betale så meget som en krone for det. I øvrigt er Totempos værkstedspris 595 kr/t + moms. Under landsgennemsnittet...!

Din påstand nr. 3: "Falck er veluddannede, reddere... ...derfor er det kvalitet..."

Hvis jeg punkterer elelr går i stå, er jeg rimeligt ligeglad med at ham der skal lappe min bil eller køre den til værkstedet kan håndtere et brækket ben eller give kunstig åndedræt...

Din påstand nr. 4: "Du SKAL vælge et Totempoværksted"

Ikke rigtigt. Du har fuldstændig, 100% frit værkstedsvalg i hele landet. HVIS du vælger at benytte et Totempoværksted, har vejhjælpsbilen en lånebil med til dig når han henter din. Dvs. du kan køre videre med det samme. Du har lånebilen så længe din egen bil er på værksted, helt uden omkostninger for dig. Når din bil er færdig, bliuver den endda aflevert hvor du ønsker det, og de tager samtidig lånebilen med retur. Hvilket Falckabonnement skal du købe for at få lånebil?

Din påstand nr. 5: "Totempo bugserer kun bilen én gang.

Ja, det er sådan set rigtigt nok. Men tror du selv på, at hvis Falck idag kører din bil til fx Hansens Autoservice, du så kan ringe til Falck i morgen og sige du har fortrudt, hvorefter de gladeligt henter bilen igen og kører den til Thomsens Autoværksted? For så er du da godt nok naiv...

Skal jeg blive ved?
ER der nogen tilbage her der tror på Viktors smædekampagne?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

13-08-2008 kl. 22:09

Din påstand nr. 5: "Totempo bugserer kun bilen én gang.

Nej det gør de ikke hos FALCK!!! Ud med Falck og så lad os få de seriøse spillere på banen!

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

14-08-2008 kl. 03:40

FDM vejhjælp i hele europa koster 330, hvis du er medlem. Så i forhold til falck får du rundt regnet Gratis FDM-medlemskab med alle de fordele det giver.
Jeg har også erfaring for at Dansk autohjælp er hurtigere og meget bedre til at holde de responstider de sætter i udsigt. Der er ganske vist en selvrisiko på 100 kr. hvis hjælpen er fremme inden for en time.

Totempo kender jeg ikke noget til.

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

15-08-2008 kl. 22:30

Betingelserne for Tryg Vejhjælp er de samme idag som de var fra starten af. Der er bare(og det har der været hele tiden) forskel på Totempos almindelige betingelser og Tryg Vejhjælps betingelser.

I øvrigt så kaldes det vist først en aftale når begge parter er helt enige. Hvis den ene part på et tidspunkt i forhandlingerne indser, at man nok ikke kan få indfriet de målsætninger og krav man havde til et evt. samarbejde, er det vel fair nok at man afbryder forhandlingerne og forsøger at finde en anden samarbejdspartner? Eller hvad?

Og Benjamin, det er IKKE fakta at Totempo kun har 40 vejhjælpsbiler...

Jeg synes det er pudsigt, som jeg gang på gang skal afkræfte rygter og direkte usande påstande! Det er vist netop det man kalder en smædekampagne, Benjamin.

Jeg talte fx tidligere idag med en kunde, der havde forsøgt at opsige sit Falck abonnement, da han havde fået gratis Tryg Vejhjælp. Kunden citerede Falckmedarbejderen: "Svindel og humbug." "De pisser op og ned af dig." "den gratis lånebil er ikke gratis, du skal betale for den når de henter den" Citat slut... Hmm......

I øvrigt garanterer Totempo at de kommer indenfor 60 minutter, så jeg regner bestemt ikke med at komme til at fryse, hvis jeg igen får brug for Tryg Vejhjælp. Jeg har selv haft brug for Totempo 2 gange inden samarbejdet med Tryg startede, og efter det 1 gang. Max-ventetid, 40 min på en søndag aften kl 23. Det er jeg sådan set fint tilfreds med, når jeg bor i Nordjylland midt ude i ingenting...

I øvrigt, hvis du vælger at give 300 kr/år for et super duper, state-of-the-art, top-of-the-pop "Udviddet Tryg Vejhjælp", sender Tryg en taxa med det samme, der kører dig videre til din destination eller hvor i landet du ellers vil hen. På Tryg's regning!

Ps. Ja, jeg arbejder ved Tryg...

God weekend!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

10-09-2008 kl. 15:00

Og jeg håber DAH og Totempo gør deres lobby arbejde ligesågodt som dem der har sørget for at få totempo i mediernes søgelys. Så kan vi få kikke lidt mere på Falcks kontrakter og metoder.

Lars (der ikke arbejder med autohjælp overhovedet)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-10-2010 kl. 23:08

Verdens ældste tråd??
Har selv brugt DAH en enkelt gang, hvilket var en uhyggelig dårlig oplevelse.
Fik buler i bilen pga. en døroplukning, hvilket DAH nægtede de var skyld i. De nægtede at have brugt brækjern, påstod at de slet ikke havde dem i bilerne (det måtte de dog indrømme da jeg fortalte at jeg havde set medarbejderen anvende brækjernet).
DAH prøvede generelt bare at lyve/benægte alt og fik uforskammet behandling af deres afdeling i Gråsten.....
I situationen er det påstand mod påstand, så man kommer ingen vegne, når selskabet vil undgå at betale/ acceptere en forsikringsskade...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

30-10-2010 kl. 20:51

De brugte også luftpuder, men brækjernet var også i brug....