Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

04-06-2008 kl. 22:02

Har du spurgt de andre i området hvordan de klarer problemet?

Sidst rettet: 4/6-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Ryg Christensen

Martin Ryg Christensen
bruger siden
31-01-2006

04-06-2008 kl. 22:23

brug nano beskytter, det burde både forebygge og gøre det let at fjerne. spørg ved teddy car

Martin Ryg Christensen

Martin Ryg Christensen
bruger siden
31-01-2006

09-06-2008 kl. 09:06

Jeg ved det ikke med nano, men ellers er der lak forsejler. det gør bilen beder til at beholde sin farve og nemmer at gøre ren *S*

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2008 kl. 12:05

Det med "nano-teknik" lyder temmelig dyrt.
Du kan - for enkle midler - bruge en god voks eller lakforsegler til lakken, og en Clear-Vue forsegler til ruderne.
Begge præperater fåes for en 50-75 kr hos eks. t-hansen.

De forseglede overflader betyder at salt, sand og snavs ikke så let bider på lak og ruder og de er derfor lettere at tørre eller skylle af.

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

10-06-2008 kl. 12:05

Bruger det selv på mine biler gennem 2 år.. det er MEGET bedre end lakforsegling.. med mindre du får lavet en proff og DYR lakforsegling.

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

10-06-2008 kl. 12:12

Jeg bruger som før nævnt Nano behandling af lak og ruder.. det forhindrer ikke at der kommer fedtet salt på, men det sidder ikke lige så fast, og fjernes nemt med lidt mild sæbevand (1 liter lunkent vand med 1-2 dråber sulfo/opvaskemiddel i).

Nano er er ikke dyrt når du gør det selv! Jeg har prøvet næsten alle nano produkter, og har konkluderet (min egen rent private konklusion!) at TC-Nano er bedst og nemmest at bruge.. og nej jeg er ikke fohandler eller får procenter :-)

Det fås i Silvan. Normalpris for et sæt til ruder eller lak er 199,-.. pt. er det vist på tilbud til 99,- !?..

En rudebehandling holder ca. 3-5 måneder (afhængigt af hvor tit du renser ruder med vinduerens eller sæbevand).
En lakbehandling holder ca. 2-3 måneder.

Kan KUN anbefale det... efter en lakbehandling er lakken så glat og blank man tror det er løgn!

Behandling af lakken tager ca. 30-45 min alt i alt. Husk dog at det skal gøres i tørvejr, og helst ikke i direkte solskin.. men det gælder jo alle former for lakbehandling.

- henrik